Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
trewq

Hitta nästa olästa inlägg

Fråga

När jag på laptopen klickar på en tråd hamnar jag alltid på första inlägget och får bläddra till det sista, jobbigt om det är flera sidor.

På telefonen hamnar jag på första olästa, hittar ingen inställning på laptopen (XP) för att komma till första olästa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

8 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Om du klickar på tidsangivelsen under där det står vem som gjort senaste inlägg (t.ex. 48 minuter sedan) så kommer du till sista inlägget (om det var vad du menade). För över muspekaren så ser du.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Om du klickar på tidsangivelsen under där det står vem som gjort senaste inlägg (t.ex. 48 minuter sedan) så kommer du till sista inlägget (om det var vad du menade). För över muspekaren så ser du.

Tack, nästan rätt. Men jag vill komma till första olästa, det kan ju finnas många olästa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Aha. Det enda jag vet då är att du får gå in i din profil. Under "mitt innehåll" finns en lista där du kan gå till första olästa inlägg, men det gäller om jag förstår det rätt bara trådar du gjort inlägg i. Finns säkert någon annan som är mer haj på forumet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

När jag på laptopen klickar på en tråd hamnar jag alltid på första inlägget och får bläddra till det sista, jobbigt om det är flera sidor.

På telefonen hamnar jag på första olästa, hittar ingen inställning på laptopen (XP) för att komma till första olästa.

Om du klickar på ikon längst till vänster på raden så kommer du dit.

Se bild

first_unread.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag har inga ikoner till vänster, hur får man sådana?

 

Jag sitter just nu vid en dator med IE 11 och Windows 7.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

@Mackey: Knepigt, och du har öppnat "mitt innehåll" genom att klicka på neråtpilen vid ditt nick och valt det alternativet enligt bilden? (Är f.ö. fotat från Firefox med adblock.)

post-86835-0-61793300-1472118177.jpg

Ps stavhammar:  står "vad tänker du på" i sökrutan. Finns det ingen bättre text? Är den rutan för sökning i de delar som rubriceras i popup-fönstret eller vad?
Haha, när jag ser "vad tänker du på" så brukar jag tänka "ska la du änna skita i, datorjäkel" på ren götebosska. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jo, jag har ikoner uptäckte jag

Det är bara det att jag alltid tittar på de senaste inläggen och där saknas ikonerna.

 

Det skulle vara bra pm det funkade att leta upp senast lästa inlägg även på den sidan.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

När du är inne på "Mitt innehåll"-sidan finns nog valet "Nytt innehåll" enligt bilden nedan.
Den sida du då kommer till har ikonerna, åtminstone i Firefox.

[Det är - vad jag kan fatta - samma typ av lista som man också oinloggad kan hitta under "nytt innehåll". Fast denna har betydligt fler inlägg än den oinloggade variantens "topp 70", ungefär "topp 1000". (Bra ifall man vill svara i nån tråd litet sent, alltså en tråd/inläggssvar som hunnit ramla ur listan topp70, och detta då självklart utan att man minns varken rubrik eller delforum.)]
post-86835-0-09558500-1472299668.jpg
Ps; har ingen större koll på vad ikonerna betyder, har nog själv bara sett varianterna "ofylld pratbubbla" respektive "gråfylld pratbubbla med liten gyllene stjärna"? Finns det månne fler varianter, och vad betyder de i så fall?
(Är det förresten så att ett inlägg räknas som "läst" efter typ 20 sekunders besök, plus att det kanske krävs förnyad sajt-nedhämtning för att bli implementerat. Eller hur avgör datorn annars vad som kan räknas som läst eller inte??)

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...