Jump to content
Saturday 25 June 2022
Sign in to follow this  
Thallatha

0,2-lagen

Recommended Posts

Jag vet att KBV har skjutit på "allt" som befunnit sig i en 5 knops zon ex vis en mindre plasteka med typ 2 hk på häcken, om en snipa passerar så blir nog även denna inkluderad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag vet att KBV har skjutit på "allt" som befunnit sig i en 5 knops zon ex vis en mindre plasteka med typ 2 hk på häcken, om en snipa passerar så blir nog även denna inkluderad.

Det är sånt som gör att man inte kan ta "kåren" på allvar.

Sheriffen har hälsat på mej, först två ggr, och satt böteslapp, sedan sju dagar irad, för att jag låtit den första sitta kvar.. och gjort en sk. "Ventilkontroll"....

På mtt gamla båtsläp.. som stod på gatan utanför min häck, där halva släpet stod i slänten till häcken.. detta i en ort 1.5 mil utanför tätorten. Släpet stod inte i vägen för någon... men "regler är regler" 24h parkering om inget annan anges.

Jag ringde och berömde, önskade dom "dagens ros"... här kan man känna sig trygg när inte ens sådana brott "slinker emellan"

 

Så minst 8 resor t.o.r. med polisbilen 3 mil var gång med 5 mins förskjutning på dygnet. Utfärdande av ny kontrollapp var gång.. resulterade i... 2x 200 eller 2x 300 kr i böter.

 

Det slog mej att om jag tar bort rampen med regskylten så... mycket riktigt sommaren därpå harklade någon sig bakom, när jag stod i garaget... nu hade securitas tagit över.. -"gällde släpvagnen härute",,, hmmm sa jag, -du kanske ska prata med dom som bor här... jag bara lånar garaget..

-lång utläggning om att hon inte tjänar nåt på såna släp mm. Mitt förslag -sätt böter då..

-går inte... ingen regskylt..

Det var lite roligt... händelsen utspelade sig året innan jag befann mej skyldig till att bli segelbåtsgubbe, så nöjet med den civila olydnaden har jag inte kvar.. men den löjeväckande känslan som polis mm. drog på sig finns där... sen är det ju extremt sällan eller aldrig man hör talas om ev. bra "riktiga" saker "dom" presterar.

Tyvärr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag vet att KBV har skjutit på "allt" som befunnit sig i en 5 knops zon ex vis en mindre plasteka med typ 2 hk på häcken, om en snipa passerar så blir nog även denna inkluderad.

Med "skjutit", menar du att de kollat hastigheten på allt i femknopszon..? Körde den "mindre plasteka med typ 2 hk" snabbare än fem knop..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag vet att KBV har skjutit på "allt" som befunnit sig i en 5 knops zon ex vis en mindre plasteka med typ 2 hk på häcken, om en snipa passerar så blir nog även denna inkluderad.

 

Det är väl självklart att de skall "skjuta på allt" när de har en kontroll?

 

Eller skall de bara kolla båtar de tycker är för stora och fina? Eller har en ful färg? Och hoppa över de där de tycker att skepparen är tillräckligt snygg? Och låta bli att kolla sina kompisar?

 

Det om något skulle kunna kallas "rättsröta".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag tycker åxå dom kan skippa att skjuta på båtar som kanske toppar 6-7 knop beroende på uur vind, ström osv ligger. Såna jollar mm. båtar kanske inte har nån knopmätare ens..

Samma med seglare... låt säga det går tre knop.. så kommer en liten 5 sekundes vindby som ger en topp på 6.9 knop. Ska han i fängelse för att han styrt båten istället för att fokusera på att kasta dig över skot, nedhal, ankare eller dra igång å slänga i backen alternativt giea 180 grader upp i vind.. nä!!!! Nån slags organiserat urval borde finnas.

Som prio 5 bilar efter en moped som setts köra i 55km/h....

Vill inte slösa mina skattepengar på sånt..

Men de e såklart bara vad jag tycker av mina erfarenheter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så... Caribic410 - menar du att KBV från sin båt eller klippa ska titta på varandra och säga "nä, den där snipan som bara ser ut att kunna göra max sju knop, den struntar vi i - men den där stora motorbåten ser ut att göra minst trettio knop så den mäter vi" - även om de kör exakt lika fort..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu har Ola Ljungberg också skrivit på FB att han tröttnat på det hela och skall sälja sin båt. Enligt sin egen logik så diskvalificerar han sig då också från att ha en åsikt i frågan. Men det är nog att hoppas på för mycket att han nu kommer lägga ner sin kampanj i och med detta.

Vänta lite nu, jag har inte skrivit i detta forum på månader, men det här var för intressant för låta bli att lägga sig i.

Menar du att det finns en person som säljer sin båt för att han inte får dricka alkohol när han kör den?

 

Tänk att ibland förstår jag varför det tillverkas skor med kardborreknäppning för vuxna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag är väl en den åsikten att man ska konsekvent tolka lagen fyrkantigt, dvs kör man över 5 knop så gör man det, lika för lagen. 

 

Om man som segelbåts ägare väljer att inte reva eller ta ner sina segel i en 5 knops zon så får man nog stå sitt kast själv, ofta är 5 knopps begränsningen där av en anledning ex utlopp från båtklubbar,populära badställen etc och då komma för segel kanske inte var en så bra ide från början. Även EU mopeder åker dit för fortkörning i 30 zoner.

 

Sen personligen blir jag inte påverkad av alkohol reglerna då jag alltid kör bil till båten, och behöver den för att ta mig hem så blir då tvungen att hålla mig under 0,2 ändå. Men personer som bor sjönära och har möjligheten att ta båten till en sjökrog och om detta är en stor del av nyttjandet så hade jag nog inte varit främmande för att byta ner mig så jag hamnade under reglerna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"så kommer en liten 5 sekundes vindby som ger en topp på 6.9 knop. Ska han i fängelse för att han styrt båten"

Absolut, om inte annat så för att han brustit i gott sjömanskap.

--

"Tänk att ibland förstår jag varför det tillverkas skor med kardborreknäppning för vuxna."

Jag med!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagens "Ring P1".

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/786560?programid=1120

19:30 in i programmet.

 

Samma felaktigheter som vanligt. Lagen i Sverige är inte så unik som påstås, och heller inte den strängaste i världen. Och inte heller läggs det några enorma resurser på att kontrollera nykterheten till sjöss.

 

Och samma skrämselpropaganda som vanligt, det är ingen som har blivit fälld för att han gett ett tips om att lägga i backen.

Edited by Abbe2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu har Ola Ljungberg också skrivit på FB att han tröttnat på det hela och skall sälja sin båt. Enligt sin egen logik så diskvalificerar han sig då också från att ha en åsikt i frågan. Men det är nog att hoppas på för mycket att han nu kommer lägga ner sin kampanj i och med detta.

Vänta lite nu, jag har inte skrivit i detta forum på månader, men det här var för intressant för låta bli att lägga sig i.

Menar du att det finns en person som säljer sin båt för att han inte får dricka alkohol när han kör den?

 

Tänk att ibland förstår jag varför det tillverkas skor med kardborreknäppning för vuxna.

 

 

Ja, det finns ett par som på Facebook påstått detta, bland dem Ola L.

 

"Skall sälja min båt, känner mig otrygg och jagad på västkusten, så har jag aldrig känt förr..." (R.J.)

"Samma här R. Jag är på västkusten likaså. Blir mest förbannad de få gånger vädret tillåter en båttur." (O.L.)

 

"De fina stunderna, alla smultronställen efter trettio år jag vet om i världens vackraste skärgård med ett förbud mot en vinflaska i pickninckkorgen - de väger inte alls upp längre." (O.L.)

Edited by Abbe2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så... Caribic410 - menar du att KBV från sin båt eller klippa ska titta på varandra och säga "nä, den där snipan som bara ser ut att kunna göra max sju knop, den struntar vi i - men den där stora motorbåten ser ut att göra minst trettio knop så den mäter vi" - även om de kör exakt lika fort..?

 

Ja.

Åtminståne välja den som rimligtvis har/kan ha.. koll på sin hastighet oavsett vindstyrka, vindriktning, ström eller andra yttre faktorer.

Så jes jes jes..redan i läget om dom måste välja.

När dom väl skjutit... bör dom kunna använda sunt förnuft i om och hur gå vidare.

Gjärna ett styrt organiserat "sunt förnuft"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag är väl en den åsikten att man ska konsekvent tolka lagen fyrkantigt, dvs kör man över 5 knop så gör man det, lika för lagen.

 

Om man som segelbåts ägare väljer att inte reva eller ta ner sina segel i en 5 knops zon så får man nog stå sitt kast själv, ofta är 5 knopps begränsningen där av en anledning ex utlopp från båtklubbar,populära badställen etc och då komma för segel kanske inte var en så bra ide från början. Även EU mopeder åker dit för fortkörning i 30 zoner.

 

Sen personligen blir jag inte påverkad av alkohol reglerna då jag alltid kör bil till båten, och behöver den för att ta mig hem så blir då tvungen att hålla mig under 0,2 ändå. Men personer som bor sjönära och har möjligheten att ta båten till en sjökrog och om detta är en stor del av nyttjandet så hade jag nog inte varit främmande för att byta ner mig så jag hamnade under reglerna.

 

Såklart.. om du inte blir påverkad av alkohol.. så borde du ju ha dispens dessutom. Regler är dock regler.. å tänk om alla skulle.. å tänk om det blur kriiig.. å hur mkt sånt som helst..

Tänker mej in i... om jag kollar sjökortet noga, eftersom alla farbegränsningar inte finns med i plottern.. vind 3m/s.. kommer runt en udde.. det kommer en vindby.. alternativet under kanske 10 sek att riskera att komma över gällande begränsning i några sekunder eller tappa styrningen... få ner seglet å köra på grund eller på någon annan.. jaa du. Skulle man åka dit på "regler är regler" i en sån situation.. så kunde det vara heeelt ok å köra elverk och gummijolle länge... för att hämnas på alla konspiratörer.. kanske därför det sker hela tiden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om du nu inte hinner upptäcka 5 knops skylten när du kommer runt udden i 3 knop så kanske du redan är över 1,0 strecket? ;)

 

Nä jag är inte för flytande gränser, även vad gäller sjön, om jag hade blivit stannad i min bil för jag kört för snabbt på en 30 sträcka sen kommer en mopedbil bakom mig som kört exakt lika mycket för fort men han skyller på medvind,nedförsbacke och för hårt pumpade däck och slapp bot så hade jag blivit missnöjd. Eller om jag i satt i en båt god för 50 knop blir tagen för 7 knop i en 5 knops zon och du blir släppt för du seglar lika snabbt för du inte som seglare tog i beräkningen att det kan komma en vindby så hade jag inte heller blivit helt nöjd. Även om jag säkert tror det finns "rimliga" KBVare som ser mellan fingrarna med detta likaså som det finns poliser som kan vara schysta.

 

Överlag tycker jag dock en mer rimlig inställning borde vara att man inte fick köra över 15 knop i en båt under 10 meter, inte vad den kan göra. Oftast har man så pass mycket sunt förnuft kvar i 0,2-1,0 spannet att man kan reglera sin fart. 

 

Men trodde som sagt tidigare inte att man skulle bli släppt i "fyllebåtarna" om man blivit stannad och blåst utan bara att riktlinjerna var att inte kontrollera dessa. Men nu verkar det som att detta är fallet så jag har fått svar på min frågeställning, alltid nåt att ta in i beräkningen om man köper ny båt! ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men ärligt nu Caribic410 - är det du beskriver ett problem du ofta råkar ut för..? Att det blåser 3 m/s, rundar en udde där det helt plötsligt blir en hastighetsbegränsning på 5 knop och vinden samtidigt ökar till 10 m/s..? Hur ofta händer det dig..?

Och brukar Kustbevakningen då sitta där och mäta hastigheter ofta när det inträffar för dig?

Debatten blir ju bara larvig med den här typen av exempel.

 

Angående ditt släp du skrev om tidigare var det f ö sannolikt så att en granne hade tröttnat på att ha det stående på gatan och ringt och gnällt om det till myndigheterna. Polisen brukar inte orka bry sig om sådant annars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

?..

 

Men jag kom på att jag hade lite vänner som jobbar inom KBV och frågade en hur de gör i praktiken.

 

"Fyllebåtarna" som han kallar dem ...

Jag har hört att de kallar dem för "promillebåtar" men det kan ju variera. Tycker promillebåtar låter roligare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men ärligt nu Caribic410 - är det du beskriver ett problem du ofta råkar ut för..? Att det blåser 3 m/s, rundar en udde där det helt plötsligt blir en hastighetsbegränsning på 5 knop och vinden samtidigt ökar till 10 m/s..? Hur ofta händer det dig..?

Och brukar Kustbevakningen då sitta där och mäta hastigheter ofta när det inträffar för dig?

Debatten blir ju bara larvig med den här typen av exempel.

 

Angående ditt släp du skrev om tidigare var det f ö sannolikt så att en granne hade tröttnat på att ha det stående på gatan och ringt och gnällt om det till myndigheterna. Polisen brukar inte orka bry sig om sådant annars.

 

Plötsliga vindbyar har jag överraskats av ofta, förmodligen beroende på att jag är nybörjare och inte kan läsa naturens nycker. Mindre ofta numera eftersom jag fått nån slags vana i var dom brukar uppträda men det händer. Väljer oftast då att titta upp, försöka läsa hur vinden kommer att bli och se till att jag inte stör någon.

Aldrig sett kbv "skjuta"

Samtliga grannar på gatan, som hade fordon, tillbehör, på gatan över 24h hade fått böter... vid första tillfället. Min kärra hade dom kollat 7dagar i sträck.

Men jo.. (jag har hög häck mot gatan vilken gör att ingen ser släpet och den är inte i vägen för någon)....visst finns det säkerligen "regler är regler"-boende även i små byar i skogen. Hur skulle sheriffen annars fått det heta tipset.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om du nu inte hinner upptäcka 5 knops skylten när du kommer runt udden i 3 knop så kanske du redan är över 1,0 strecket? ;)

 

Nä jag är inte för flytande gränser, även vad gäller sjön, om jag hade blivit stannad i min bil för jag kört för snabbt på en 30 sträcka sen kommer en mopedbil bakom mig som kört exakt lika mycket för fort men han skyller på medvind,nedförsbacke och för hårt pumpade däck och slapp bot så hade jag blivit missnöjd. Eller om jag i satt i en båt god för 50 knop blir tagen för 7 knop i en 5 knops zon och du blir släppt för du seglar lika snabbt för du inte som seglare tog i beräkningen att det kan komma en vindby så hade jag inte heller blivit helt nöjd. Även om jag säkert tror det finns "rimliga" KBVare som ser mellan fingrarna med detta likaså som det finns poliser som kan vara schysta.

 

Överlag tycker jag dock en mer rimlig inställning borde vara att man inte fick köra över 15 knop i en båt under 10 meter, inte vad den kan göra. Oftast har man så pass mycket sunt förnuft kvar i 0,2-1,0 spannet att man kan reglera sin fart.

 

Men trodde som sagt tidigare inte att man skulle bli släppt i "fyllebåtarna" om man blivit stannad och blåst utan bara att riktlinjerna var att inte kontrollera dessa. Men nu verkar det som att detta är fallet så jag har fått svar på min frågeställning, alltid nåt att ta in i beräkningen om man köper ny båt! ;)

 

Hela alko-köret är ju lite "flytande"

Nä... fyllon brukar ju vingla sidledes... det borde vara max-bredd som gäller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Stockholms län gäller fartbegränsningarna bara för maskindrivna farkoster så vi som seglar där behöver inte oroa oss för "plötsliga vindbyar".

Hur det är i övriga landet vet jag inte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Stockholms län gäller fartbegränsningarna bara för maskindrivna farkoster så vi som seglar där behöver inte oroa oss för "plötsliga vindbyar".

Hur det är i övriga landet vet jag inte.

En anledning att vilja åka även till stockholm... det är trevligt. :)

Fast skärgården är fin som f.

Edited by Caribic410

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Nu har Ola Ljungberg också skrivit på FB att han tröttnat på det hela och skall sälja sin båt. Enligt sin egen logik så diskvalificerar han sig då också från att ha en åsikt i frågan. Men det är nog att hoppas på för mycket att han nu kommer lägga ner sin kampanj i och med detta.

Vänta lite nu, jag har inte skrivit i detta forum på månader, men det här var för intressant för låta bli att lägga sig i.

Menar du att det finns en person som säljer sin båt för att han inte får dricka alkohol när han kör den?

 

Tänk att ibland förstår jag varför det tillverkas skor med kardborreknäppning för vuxna.

Ja, det finns ett par som på Facebook påstått detta, bland dem Ola L.

 

"Skall sälja min båt, känner mig otrygg och jagad på västkusten, så har jag aldrig känt förr..." (R.J.)

"Samma här R. Jag är på västkusten likaså. Blir mest förbannad de få gånger vädret tillåter en båttur." (O.L.)

 

"De fina stunderna, alla smultronställen efter trettio år jag vet om i världens vackraste skärgård med ett förbud mot en vinflaska i pickninckkorgen - de väger inte alls upp längre." (O.L.)

Olas annons ligger inklistrad i tidigare inlägg i tråden. Det finns väl flera ivriga debattörer som påstår sig ha sålt sina båtar p.g.a. lagen. Kanske minns fel, men har för mig att han som orerade på ring P1 igår tillhör denna skara. Minns ni inte B-kändisupproret för några år sedan? Åtminstone Ulf Brunnberg sålde sin båt i vredesmod.

 

Det roliga är att kampanjmakarna envist hävdar att man inte har rätt till åsikt i frågan om man inte är drabbad av lagen, d.v.s. inte har båt. Vi får väl se hur konsekvent Ola är, om han tystnar när han sålt båten. Vore ju faktiskt bra om så skedde för oss alla som önskar saklig debatt och hoppas på en utvärdering/översyn.

Edited by ArneRadar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frihetan att tolka synns ju tydligt även här på forumet, är väl en del av kryddan som kan vrida och skapa nya idéer.

Välj att tolka, det du anser oseriöst, på ett seriöst sätt.. när du ändå lägger tid på stt läsa, så kan du få ut något av det istället för att du ger bort, bränner, slösar energi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frihetan att tolka synns ju tydligt även här på forumet, är väl en del av kryddan som kan vrida och skapa nya idéer.

Välj att tolka, det du anser oseriöst, på ett seriöst sätt.. när du ändå lägger tid på stt läsa, så kan du få ut något av det istället för att du ger bort, bränner, slösar energi.

 

Att skriva snömos kan också vara ett sätt att bränna och slösa energi.

 

Liksom det finns andra sätt att slösa på, t.ex. 1:a Mosebok 38:9.

 

Själv blir jag fylld av energi av underhållningsvärdet i 02-debatten.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Frihetan att tolka synns ju tydligt även här på forumet, är väl en del av kryddan som kan vrida och skapa nya idéer.

Välj att tolka, det du anser oseriöst, på ett seriöst sätt.. när du ändå lägger tid på stt läsa, så kan du få ut något av det istället för att du ger bort, bränner, slösar energi.

Att skriva snömos kan också vara ett sätt att bränna och slösa energi.

 

Liksom det finns andra sätt att slösa på, t.ex. 1:a Mosebok 38:9.

 

Själv blir jag fylld av energi av underhållningsvärdet i 02-debatten.

 

;)

 

:)

;)

(c;@

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Nu har Ola Ljungberg också skrivit på FB att han tröttnat på det hela och skall sälja sin båt. Enligt sin egen logik så diskvalificerar han sig då också från att ha en åsikt i frågan. Men det är nog att hoppas på för mycket att han nu kommer lägga ner sin kampanj i och med detta.

Vänta lite nu, jag har inte skrivit i detta forum på månader, men det här var för intressant för låta bli att lägga sig i.

Menar du att det finns en person som säljer sin båt för att han inte får dricka alkohol när han kör den?

 

Tänk att ibland förstår jag varför det tillverkas skor med kardborreknäppning för vuxna.

Ja, det finns ett par som på Facebook påstått detta, bland dem Ola L.

 

"Skall sälja min båt, känner mig otrygg och jagad på västkusten, så har jag aldrig känt förr..." (R.J.)

"Samma här R. Jag är på västkusten likaså. Blir mest förbannad de få gånger vädret tillåter en båttur." (O.L.)

 

"De fina stunderna, alla smultronställen efter trettio år jag vet om i världens vackraste skärgård med ett förbud mot en vinflaska i pickninckkorgen - de väger inte alls upp längre." (O.L.)

Olas annons ligger inklistrad i tidigare inlägg i tråden. Det finns väl flera ivriga debattörer som påstår sig ha sålt sina båtar p.g.a. lagen. Kanske minns fel, men har för mig att han som orerade på ring P1 igår tillhör denna skara. Minns ni inte B-kändisupproret för några år sedan? Åtminstone Ulf Brunnberg sålde sin båt i vredesmod.

 

Det roliga är att kampanjmakarna envist hävdar att man inte har rätt till åsikt i frågan om man inte är drabbad av lagen, d.v.s. inte har båt. Vi får väl se hur konsekvent Ola är, om han tystnar när han sålt båten. Vore ju faktiskt bra om så skedde för oss alla som önskar saklig debatt och hoppas på en utvärdering/översyn.

 

Men så bra då, då har ju lagen nått sitt syfte :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om man säljer sin båt för att undkomma 0,2 lagen har man i mina ögon seriösa alkoholproblem, och skall söka hjälp oavsett om man planerar att istället framföra kanot eller simma.

 

Personligen(och jag tror jag sagt det förr) skulle jag inte haft något emot en 0-gräns. Inte för att jag är nykterist, tvärt om, gillar gott vin, men när det kommer till situationer där jag interagerar med andra människor(trafik, sjön och släktträffar) är det rätt naturligt för min del att vara helt ren från alkohol. Gör att man inte hamnar i konstiga situationer. Och ölen smakar bäst i hamn ändå......

Edited by ziggemannen

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,2 är så nära en nollgräns man kan komma utan att få en lag där personer åker dit för att mam andats in ånga från spolarvätska och liknande.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om man säljer sin båt för att undkomma 0,2 lagen har man i mina ögon seriösa alkoholproblem, och skall söka hjälp oavsett om man planerar att istället framföra kanot eller simma.

 

Personligen(och jag tror jag sagt det förr) skulle jag inte haft något emot en 0-gräns. Inte för att jag är nykterist, tvärt om, gillar gott vin, men när det kommer till situationer där jag interagerar med andra människor(trafik, sjön och släktträffar) är det rätt naturligt för min del att vara helt ren från alkohol. Gör att man inte hamnar i konstiga situationer. Och ölen smakar bäst i hamn ändå......

0-gräns... om vi mäter tillräckligt noggrant... är det slut med båtliv isf. eftersom lite alkohol finns naturligt i oss... som alltid skiljer det lite från individ till individ.

Jag klarar mej åxå utan att dricka men eftersom jag får mindre dåligt omdömme efter några bira... låter jag bli att hålla mej. Alkoholproblem uppstår ju i så fall när alkoholen är slut och möjligheterna att införskaffa nytt dricka är kapade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,2 är så nära en nollgräns man kan komma utan att få en lag där personer åker dit för att mam andats in ånga från spolarvätska och liknande.

Minns jag rätt från förarbetet till sänkningen från 0,5 till 0,2 i vägtrafik så var resonemanget att 0,2 är en principiell nollgräns. Marginal finns då för punschpraliner, filmjölk, stänk av spolarvätska och mätutrustningens precision. Rättssäkerhet helt enkelt.

 

Även här spårar Ola med entourage ideligen ur på sina stickspår vilket gör att de missar målen i sin kampanj. Det handlar inte om att man är *full* vid 0,2000001 utan det är fråga om en praktisk nolltolerans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy