Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
auxvoice

Köpråd: Liknande Uttern D55

Rekommendera Poster

Nya båttankar...

 

Behöver en ordentlig båt ifall somrarna ska vara som denna i fortsättningen.

 

 

Jag söker något likvärdigt Uttern D55 i ungefär samma storlek men med bättre vassare v-skrov så att den inte studsar lika mycket i vågor.

 

Övrigt är möjligheten till bra bränsleekonomi kanske 0,7 - 0,8 dist eller bättre vid mach, en toppfart på ca 35 knop och solbädd eller liknande där man kan ligga raklång om möjligt. Övernattningsmöjligheterna spelar ingen större roll bara man kan få plats 2.

 

Vet ni några bra alternativ till ett pris av ca max 175.000 ?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Askeladden 585 är en liknande båt, kan dock inte svara på om den har vassare skrov.

Askeladden 605 har solbädd men då spricker din budget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det som får dig att rata Uttern D55 då, har du haft en sån båt och upplever "studsen" som störande?

 

Jag har precis bytt båt från en Uttern D55 som jag hade i 10år och jag förstår precis vad du menar, den här Yamarin 59C som jag har nu tar ju motsjö mycket bättre tack vara sitt vassare skrov. Men, det var just motsjö som jag tyckte D55 hade lite problem, inte annars. Det var heller inget jag störde mig extremt mycket på. Jag kör båt på ostkusten ska väl tilläggas ifall det är så att du åker mer på blåsigare ställen :).

 

En Yamarin 59DC har ett vassare skrov än D55 (samma skrov som min 59C). 

Redigerad av batrookie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...