Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Sparren

Behöver hjälp akut i Göteborg!

Rekommendera Poster

Med fullastad båt blev vi strandsatta igår.  :(

 

En båtmekaniker bytte gasreglage (enspaks) och ny vajer till neutralen, verkade bra först. Men justerades inte ordentligt, neutralläget går inte ur ordentligt, växeln hoppar inte i. Förmodligen inga stora problem för den som kan det här med att justera. Jag hoppas kunna anlita någon?

 

Mekanikern gick på semester så jag har ingen jag kan ringa. Jag hoppas på att det finns kunniga här i forumet som kan det här, eller kan tipsa mig om någon som inte är fullbokad, dvs kan komma och hjälpa mig akut.

 

Motorn är en inombordare, V8, Ford.

 

Mvh

Jörgen

0737429417

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa med Mitab Marin på Nimbusvarvet i Långedrag, dom är rätt stora och sköter även kommersiella båtar och borde därför ha viss beredskap även i semestertider. Dom är autkoriserade Penta-tekniker men en fordmotor borde dom väl kunna titta på tycker man.

 

031-3322555

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa med Mitab Marin på Nimbusvarvet i Långedrag, dom är rätt stora och sköter även kommersiella båtar och borde därför ha viss beredskap även i semestertider. Dom är autkoriserade Penta-tekniker men en fordmotor borde dom väl kunna titta på tycker man.

 

031-3322555

 

Tack för tipset, jag ringde, men dom var fullbokade nu närmaste tiden :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa med Torslanda marinservice ligger i björlanda i samma hus som Seasea tel 031561100

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...