Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Johan-z

Anngöra Brännö Rödsten

Rekommendera Poster

Hej

 

Skulle för några veckor sedan lägga till med segelbåten vid Brännö Rödsten, kom dock inte in för att det var för grunt.

Jag ser att det ligger andra liknande, och större båtar i hamnen och har även hört folk som legat där utan problem.

 

Jag har sedan dess inte riktigt kunnat släppa vad som gick fel, och kom på att någon här kanske kan upplysa mig hur man kommer dit!

 

Nedan är en print screen från skökortsapp, det är alltså bryggorna i väster som jag ska till, via passagen från öster.

 

För info är djupgåendet 1.7m

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På bilden ser jag 3 öar, Brännö, Rivö och Asperö Om det var på någon av de bryggorna på Brännösidan du  vill ta dig till så behövs nog en hel del lokalkännedom. Det finns en "djupränna" genom stämmesund men den är inte utmärkt på något sjökort, och knappast för en bår som sticker 1,7m.

För övrigt är inte Brännö Rödsten ens med på den sjökortsbild du visar, blev något fel?

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Google Earth flygfoto kan man skönja var djuprännan går.

post-56179-0-93399900-1468947946_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det over head taken några gästplatser på Brännö?

Jag har gått runt denna ö ett fåtal gånger, och har aldrig varit i land där, vilken måste vara en brist, då jag navigerat i dessa farvatten sedan 1965, förvisso var de första åren i en Optimistjolle med hemmahanmn i Arendal på Hisingen... men ändå alltså.... Jag har bara sett privata bryggor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl allt Brännö Rödsten som är på bilden, bryggorna på den mest västliga ön på sjökortsbilden?

 

Angående gästhamnsplatser så finns det ingen ordentlig gästhamn men väl några enstaka platser som man kan ligga vid över natten.

 

Ser enligt google maps bilden ut som att jag gick för långt söder om dom märkena som finns, man måste med andra ord hålla väldigt tätt inpå dessa.

 

/Johan

post-87682-0-67608800-1468871637_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...