Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
BobbyE

Uppdatera med Navionics Update, byta område?

Rekommendera Poster

Jag har ett Navionics 64 Mb kort med södra Sverige (5G601S2) och skulle vilja byta till sydöstra Sverige (5G602S2). För att uppdatera mitt kort behöver jag köpa ett Navionics Update card, men kan jag därefter välja vilket område jag vill ha på mitt nya kort? Jag aktiverar ju det nya kortet med mitt gamla, som det alltså är fel område på.

Vad kan man sedan göra med det gamla kortet, kan det användas i en annan GPS eller blir det "avaktiverat"?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Om jag är rätt informerad kan du välja nytt område när du köpt ett nytt tomt uppdateringskort. När du väl valt och laddat ner område kan du inte välja ett nytt område på det kortet vid uppdatering. Det skall gå att använda det gamla kortet i en annan GPS. Skall själv göra denna proceduren i morgon.

 

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, och kanske får man önska att du återkommer med resultat om hur det gick?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hei BobbyE,  Du kan bytte område med Navionics Updates.  Hvis du har en 64mb brikke idag, høres det ut som om det er et gammelt kart.  Har du også en gammel plotter?  Før du kjøper oppdatering er det viktig at du sjekker kompatibilitets guiden på http://www.navionics.com/sites/default/files/documents/emea-apac_compguide_2.pdf

Eldre plottere sliter ofte med større minnebrikker.

 

Mvh 

Hans-Christian Grande

Navionics

Jag har ett Navionics 64 Mb kort med södra Sverige (5G601S2) och skulle vilja byta till sydöstra Sverige (5G602S2). För att uppdatera mitt kort behöver jag köpa ett Navionics Update card, men kan jag därefter välja vilket område jag vill ha på mitt nya kort? Jag aktiverar ju det nya kortet med mitt gamla, som det alltså är fel område på.

Vad kan man sedan göra med det gamla kortet, kan det användas i en annan GPS eller blir det "avaktiverat"?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svaret!

Det är en Lowrance 7200C så den ska fungera med Navionics+ 2Gb.

Hei BobbyE, Du kan bytte område med Navionics Updates. Hvis du har en 64mb brikke idag, høres det ut som om det er et gammelt kart. Har du også en gammel plotter? Før du kjøper oppdatering er det viktig at du sjekker kompatibilitets guiden på http://www.navionics.com/sites/default/files/documents/emea-apac_compguide_2.pdf

Eldre plottere sliter ofte med større minnebrikker.

 

Mvh

Hans-Christian Grande

Navionics

Jag har ett Navionics 64 Mb kort med södra Sverige (5G601S2) och skulle vilja byta till sydöstra Sverige (5G602S2). För att uppdatera mitt kort behöver jag köpa ett Navionics Update card, men kan jag därefter välja vilket område jag vill ha på mitt nya kort? Jag aktiverar ju det nya kortet med mitt gamla, som det alltså är fel område på.

Vad kan man sedan göra med det gamla kortet, kan det användas i en annan GPS eller blir det "avaktiverat"?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Det gick bra att byta område, dock fick inte hela området Skagerrak - Kattegatt plats på korten "2 GB" utan jag fick begränsa området. Om det gamla fungerar i en plotter har jag inte kunnat testa.

Hälsningar Ove

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner du eller någon annan till om erbjudandet från Navionics med halva priset på "små sjökort" vid inbyte mot äldre minneskort gäller även i Sverige?

 

 

 

 

Hei BobbyE,  Du kan bytte område med Navionics Updates.  Hvis du har en 64mb brikke idag, høres det ut som om det er et gammelt kart.  Har du også en gammel plotter?  Før du kjøper oppdatering er det viktig at du sjekker kompatibilitets guiden på http://www.navionics.com/sites/default/files/documents/emea-apac_compguide_2.pdf

Eldre plottere sliter ofte med større minnebrikker.

 

Mvh 

Hans-Christian Grande

Navionics

Jag har ett Navionics 64 Mb kort med södra Sverige (5G601S2) och skulle vilja byta till sydöstra Sverige (5G602S2). För att uppdatera mitt kort behöver jag köpa ett Navionics Update card, men kan jag därefter välja vilket område jag vill ha på mitt nya kort? Jag aktiverar ju det nya kortet med mitt gamla, som det alltså är fel område på.

Vad kan man sedan göra med det gamla kortet, kan det användas i en annan GPS eller blir det "avaktiverat"?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...