Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
ArneRadar

Macktips diesel sommaren 2016

Rekommendera Poster

Ett litet tips för de som skall bunkra diesel i Stockholms inre farvatten i sommar. OKQ8 Lidingö Islingeviken har numera enbart RME-fri sjödiesel i tankarna. Nästan landpris, idag är priset på bryggan 13,58 kr/l (50 öre över landpriset). Enligt föreståndaren är det samma tank som till landmacken, så även bilar tankar RME-fritt. Riktig diesel och hög omsättning i tankarna. Kan det bli bättre?

 

Om andra har tips på bra priser från andra håll i landet så fyll gärna på i tråden.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla sjötappar här ikring har riktig soppa. (gammalt nytt)

Almösund, Stenungsund, Dyrön, Mollösund.......

 

PS. Olivolja finn på Coop o ICA för de som önskar additiv ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla sjötappar här ikring har riktig soppa. (gammalt nytt)

Almösund, Stenungsund, Dyrön, Mollösund.......

 

PS. Olivolja finn på Coop o ICA för de som önskar additiv ;-)

Jo, det förstår jag. Men åtminstone på ostkusten så är prisskillnaden stor mellan sjötappar och landtappar. Du som ofta skryter över att du inte har motor kan ju med fördel välja att göra dig lustig över annat ;-)

 

För oss som bränner några kubik diesel en bra sommar spelar det roll var bästa pris på riktig diesel fås.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Alla sjötappar här ikring har riktig soppa. (gammalt nytt)

Almösund, Stenungsund, Dyrön, Mollösund.......

 

PS. Olivolja finn på Coop o ICA för de som önskar additiv ;-)

Jo, det förstår jag. Men åtminstone på ostkusten så är prisskillnaden stor mellan sjötappar och landtappar. Du som ofta skryter över att du inte har motor kan ju med fördel välja att göra dig lustig över annat ;-)

 

För oss som bränner några kubik diesel en bra sommar spelar det roll var bästa pris på riktig diesel fås.

 

Va då?? Var det inte nyttig att få veta att dessa 4 sjötappar har RME-fri diesel????

 

Nej, jag har inte motor. Konstig att jag tänkte på "er" alls.

 

Hör: Utan motor vet jag att 1 krona hit, eller en krona dit på dieselpriset är MYCKET billigare en stopp i maskin eller havari på dieselpump.

 

Om du bränner "några kubik" en bra sommar för ditt semesteråkande, borde du betala extra...........för miljö'n. Basta!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Alla sjötappar här ikring har riktig soppa. (gammalt nytt)

Almösund, Stenungsund, Dyrön, Mollösund.......

 

PS. Olivolja finn på Coop o ICA för de som önskar additiv ;-)

Jo, det förstår jag. Men åtminstone på ostkusten så är prisskillnaden stor mellan sjötappar och landtappar. Du som ofta skryter över att du inte har motor kan ju med fördel välja att göra dig lustig över annat ;-)

 

För oss som bränner några kubik diesel en bra sommar spelar det roll var bästa pris på riktig diesel fås.

Va då?? Var det inte nyttig att få veta att dessa 4 sjötappar har RME-fri diesel????

 

Nej, jag har inte motor. Konstig att jag tänkte på "er" alls.

 

Hör: Utan motor vet jag att 1 krona hit, eller en krona dit på dieselpriset är MYCKET billigare en stopp i maskin eller havari på dieselpump.

 

Om du bränner "några kubik" en bra sommar för ditt semesteråkande, borde du betala extra...........för miljö'n. Basta!

Jag tackar då för Dina oerhört kloka visdomsord. De har lyft tråden till en högre nivå än jag ursprungligen avsåg. Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Alla sjötappar här ikring har riktig soppa. (gammalt nytt)

Almösund, Stenungsund, Dyrön, Mollösund.......

 

PS. Olivolja finn på Coop o ICA för de som önskar additiv ;-)

Jo, det förstår jag. Men åtminstone på ostkusten så är prisskillnaden stor mellan sjötappar och landtappar. Du som ofta skryter över att du inte har motor kan ju med fördel välja att göra dig lustig över annat ;-)

 

För oss som bränner några kubik diesel en bra sommar spelar det roll var bästa pris på riktig diesel fås.

Va då?? Var det inte nyttig att få veta att dessa 4 sjötappar har RME-fri diesel????

 

Nej, jag har inte motor. Konstig att jag tänkte på "er" alls.

 

Hör: Utan motor vet jag att 1 krona hit, eller en krona dit på dieselpriset är MYCKET billigare en stopp i maskin eller havari på dieselpump.

 

Om du bränner "några kubik" en bra sommar för ditt semesteråkande, borde du betala extra...........för miljö'n. Basta!

Jag tackar då för Dina oerhört kloka visdomsord. De har lyft tråden till en högre nivå än jag ursprungligen avsåg. Tack!

 

Tack. Men det var inte als svårt att lyfta dig från några kronor till miljö ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd för oss som gör av med lite bränsle varje säsong. Trosa har "blankdiesel" men till ett betydligt högre pris, 16.8 kr/liter. Nyköping och Oxelösund har också diesel utan RME men till lägre pris, ska ligga under 14 kr/liter så det vara värt att tanka där istället om man ändå är på väg söderut.

Vore kul att höra hur priserna varierar över landet..

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, får jag gissa att Luleå är billigast även i år? OK-macken i Södra hamn tog idag 12,78 kr för blankdiseln. Givetvis gäller vanliga rabatter, t.ex. 41 öre/liter med Agrolkortet. Även på denna mack går det att tanka bilar året runt. Som kuriosa kan nämnas att båtpumparna vintertid funkar som snöskotermack...

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, får jag gissa att Luleå är billigast även i år? OK-macken i Södra hamn tog idag 12,78 kr för blankdiseln. Givetvis gäller vanliga rabatter, t.ex. 41 öre/liter med Agrolkortet. Även på denna mack går det att tanka bilar året runt. Som kuriosa kan nämnas att båtpumparna vintertid funkar som snöskotermack...

 

För min del lite för långt att åka bara... :-P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd för oss som gör av med lite bränsle varje säsong. Trosa har "blankdiesel" men till ett betydligt högre pris, 16.8 kr/liter. Nyköping och Oxelösund har också diesel utan RME men till lägre pris, ska ligga under 14 kr/liter så det vara värt att tanka där istället om man ändå är på väg söderut.

Vore kul att höra hur priserna varierar över landet..

 

Hej,då kan man väl säga att rekordet har nog Svinnäs Marina i Grebbestad,Diesel kostade den 10/7 hör o häpna 17,40, bensin ytterligare 1:- alltså 18,40!!! 

 

Någon som är dyrare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oxelösund tar 13 kronor / liter för blankdiesel, det var bättre än vad jag trodde....

Fortsätt gärna att fylla på

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sandarne strax nedanför Söderhamn: 13,90 kr/l för marindiesel. Får anses OK, det är väldigt glest mellan mackarna längs södra Norrlanskusten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Borka Brygga,Enånger: 12,81 kr/L. Rena vinstlotten att luffa runt längs Jungfrukusten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tankade för en vecka sedan i Björlanda kile riktig rme fri gröndiesel för 12:30 lit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har Grepen Marin i Öregrund svenskt rekord med 16:40/liter för diesel av okänt ursprung och kvalitet?

 

Detta var iofs en lördag när Poker run gick. Kanske är billigare på vardagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjömacken i Furusund 16,85 kr/L. Alltså mer än 4 kr/L dyrare än min förra tankning i Enånger/Borka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...