Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Skeebum

Race tracker

Rekommendera Poster

Hej

 

Har ni någon erfarenhet av enkla race/regatta trackers?

 

Jag är ute efter något enkelt som går att ladda ned i telefonen (en app) gratis. Måste fungera både till iPhone och Android.

 

Vi kör varje onsdag lokala seglingar. Start/mållinje samt kryss/läns boj som sköts av startfartyget.

 

Det skulle vara kul om alla kunde ladda ned en app så att vi efter målgången kan se spår samt tider vid rundningarna. Kamske går att se sparade spår via en hemsida?

 

 

Skulle ju vara kul att kunna bygga ut detta, med deltagarlista med SRS, så att vi per automatik kan få ut resultat.

 

Ledordet är att det måste vara gratis. Annars kommer jag aldrig få med mig de andra båtarna.

 

Mvh Ola

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Kolla på raceqs.com. Såg ett inlägg om det här nyligen. Jag testade tillsammans med en klubbkompis i onsdags. Man loggar och laddar upp sina spår och även data från lurens gyro. Efteråt kan man hyfsar enkelt lägga till linje och rundningsmärken och spela upp racet i flera olika vyer mm. Även om inte alla båtar är med kan iaf jag se mer av utfallen av mina vägval än vad jag förstår på banan.

 

http://www.maringuiden.se/forum/topic/82006-f%C3%B6r-n%C3%B6rdigt/

Redigerad av appelis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla på raceqs.com. Såg ett inlägg om det här nyligen. Jag testade tillsammans med en klubbkompis i onsdags. Man loggar och laddar upp sina spår och även data från lurens gyro. Efteråt kan man hyfsar enkelt lägga till linje och rundningsmärken och spela upp racet i flera olika vyer mm. Även om inte alla båtar är med kan iaf jag se mer av utfallen av mina vägval än vad jag förstår på banan.

 

http://www.maringuiden.se/forum/topic/82006-f%C3%B6r-n%C3%B6rdigt/

 

 

Tack så mycket. Den ska jag titta närmare på.

 

Mvh Ola

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...