Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Nivamasen

Modell på båt

Rekommendera Poster

Har köpt mig en till båt, en mindre sportbåt men vet inte vilken tillverkare/modell det är. Ser ut som en Selco men har fasningar på sidan jag inte sett på de. Annan ruta och topp på fronten. Någon som vet vad det är?

 

/Jonas

post-106878-0-13829400-1464819661_thumb.jpg

post-106878-0-22969600-1464819907_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har köpt mig en till båt, en mindre sportbåt men vet inte vilken tillverkare/modell det är. Ser ut som en Selco men har fasningar på sidan jag inte sett på de. Annan ruta och topp på fronten. Någon som vet vad det är?

 

/Jonas

Hmm, verkar svårt att luska ut modellen även här. Många som gått bet på den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han påstår att båten heter Nord west 390. Vid en snabb googling, hittar jag bara det svenska märket som bygger flybridgebåtar. Du får forska vidare själv.

post-105384-0-10103500-1465059895_thumb.jpg

post-105384-0-35998900-1465059688_thumb.jpg

post-105384-0-16861400-1465059763_thumb.jpg

post-105384-0-11450400-1465059820_thumb.jpg

post-105384-0-31518300-1465059829_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han påstår att båten heter Nord west 390. Vid en snabb googling, hittar jag bara det svenska märket som bygger flybridgebåtar. Du får forska vidare själv.

Oj, du löste det... kanon! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Han påstår att båten heter Nord west 390. Vid en snabb googling, hittar jag bara det svenska märket som bygger flybridgebåtar. Du får forska vidare själv.

Oj, du löste det... kanon! :D

 

Vart hittade du de bilderna? 

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finn.no

 

Sen är jag inte så säker på att märket verkligen är det han påstår. Skylten på båten ser hemgjord ut. Och man får inga träffar på Google, vilket är lite märkligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag har jobbat på Nord West och detta är ingen nord west     :D

Men dock så är mahogny skyltarna från en nord west 390. Sitter på sidan på båten.

Redigerad av Broljung

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har jobbat på Nord West och detta är ingen nord west     :D

Men dock så är mahogny skyltarna från en nord west 390. Sitter på sidan på båten.

Hmm, tror också skyltarna är ditsatta, men vad sjutton är det för båt då? Börjar misstänka Finsk?

 

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm fortfarande ingen som vet något om modellen, hade varit skoj att veta vilken modell/tillverkare det är på den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sökt runt lite, är det en Nordkapp/Nordsjöplast? Har inte hittat exakt modell men mycket stämmer, skrovform, upphöjd kant bak och Utbuktande mittkonsoll. 

post-106878-0-59434400-1468967851_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gåtan är löst, det är en Sunwind 14 efter ihärdigt detektivarbete :D Någon som vet något om dessa båtar? Norsktillverkad iaf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2016-07-21 vid 12:51 skrev Nivamasen:

Gåtan är löst, det är en Sunwind 14 efter ihärdigt detektivarbete :D Någon som vet något om dessa båtar? Norsktillverkad iaf.

Nej, det är inte en Sunwind utan en svensk båt. Grannen har en likadan, speciell med det utstickande partiet på instrumentbrädan. Möjligen en Jofa, har ett svagt minne av att ett par årsmodeller av Sting Sport (ej Race) såg ut så.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...