Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Nordic111

Mercury 90 optimax Styrbox/ECU problem

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

 

Jag har en mercury 90 optimax från 2008 som jag tycker gått ojämnt på låga varv.

 

Jag lämnade in den på en bra verkstad som har gott rykte och efter felsökning konstaterade de att den går bara på 2 cylindrar under ca 1000 varv. Över det så går den jämnt och fint. De testade sig fram med bl.a. byte av tändspolar men har kommit fram till att de tror att Styrboxen är sönder.

 

Då en sådan är väldigt dyr undrar jag om någon vet om det går att laga en sådan?

 

Vet ni om man kan beställa ny från USA billigt och om man då kan få strul med att det är startspärr installerat på motorn?

 

Tacksam för svar.

Redigerad av Nordic111

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en mercury 90 optimax från 2008 som jag tycker gått ojämnt på låga varv.

 

Jag lämnade in den på en bra verkstad som har gott rykte och efter felsökning konstaterade de att den går bara på 2 cylindrar under ca 1000 varv. Över det så går den jämnt och fint. De testade sig fram med bl.a. byte av tändspolar men har kommit fram till att de tror att Styrboxen är sönder.

 

Då en sådan är väldigt dyr undrar jag om någon vet om det går att laga en sådan?

 

Vet ni om man kan beställa ny från USA billigt och om man då kan få strul med att det är startspärr installerat på motorn?

 

Tacksam för svar.

hör med lundins marin i Eskilstuna,dom uppgraderar databoxar till Mercury mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...