Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0
Mackey

MG funkar inte så bra med webbläsaren MS Edge

Fråga

Postad (redigerade)

Hej!

 

Med Edge i Windows 10 måste jag använda avancerad editor för att kunna skriva inlägg.

 

Det skulle ju vara bäst om det funkade att skriva utan att vara tvungen att välja avancerad editor.

 

Ett alternativ är att ställa in MG så att jag alltid får avancerad editor, kan man göra det och hur gör man?

 

Mackey

 

PS

För mig är Windows 10 helt klart bättre än W8.1 så ni som har möjlighet att uppgradera råder jag att göra det. Jag tycker att W10 är en bra kombo av WXP/W7 och W8.1.

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Efter att microsoft installerat W10 online utan att vi märkt något, var maskinen seg som sirap, i praktiken oanvändbar. Dessutom blev fyra företags bokföring oåtkomlig eftersom den kördes på XP ovanpå W7.

En bekant berättade att hela deras företag satt och svor över W10 som hade segat till deras maskiner.

Det är emellertid lätt åtgärdat, instruktioner finns här

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634301/avinstallera-windows-10

 

Några knapptryckningar och 15 min väntetid så hade vi W7 tillbaka och fyra bokföringar räddade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är ju inte så at Microsoft installerar något W10 utan att man först godkänt det, men marknadsföringen är agresiv och tjatig. Om man inte stänger av tjatet så det är inte omöjligt att man av misstag råkar vid något tillfälle råkar godkänna installationen.

 

Många är väldigt nöjda med W10 och det faktum att det går ganska lätt att avinstallera W10 om man inte är nöjd gör det absolut värt att prova.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Enligt hörsägen, från synnerligen kompetent bekant meddelades att "på torsdag kommer datorn att uppdateras till w10" efter en massa tjat. Så skedde också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Jag gick ju på det och svarade - Ja

 

När W10 var installerad hade styrprogrammet för min scanner försvunnit och som den teknikidiot jag är har jag inte hittat det.

 

För oss gamla stofiler som inte gillar teknik är datanördarnas klåfingrighet en källa till mycket irritation och uppgivenhet. 

 

I eftermiddag har jag kämpat med ett fall som snott sig runt ett annat fall och runt kutterstaget.

 

Med hjälp av en kikare, så kunde jag i alla fall se och förstå vad som hänt och "gre" ut det hela.

 

När datorer krånglar är man helt hjälplös.

 

För egen del behöver jag inte ha "Edge" - jag är redan på kant med tekniken ändå.  :P

Redigerad av Thallatha
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...