Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
bajen27

tomgångsskruv

Rekommendera Poster

var  sitter  tomgångsskruven  på  en  yamaha  15  hk  2takt ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

var sitter tomgångsskruven på en yamaha 15 hk 2takt ;)

Oklart vad du avser med "tomgångsskruv" så jag utgår ifrån att du menar luftskruven. Förgasaren..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tomgångsskruv skulle jag inte syfta till luftskruven. Jag gissar istället på den skruv som reglerar bottenläget på gasvajern. Också denna sitter på förgasaren, i direkt anslutning till gasvajern (följ den). Om ingen har varit och pillat på den för mycket så ska det även sitta en fjäder på den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha; tänkte att det kanske var blandningsskruven för ett tomgångsmunstycke (om det finns ett sådant)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tomgångsskruv skulle jag inte syfta till luftskruven. Jag gissar istället på den skruv som reglerar bottenläget på gasvajern. Också denna sitter på förgasaren, i direkt anslutning till gasvajern (följ den). Om ingen har varit och pillat på den för mycket så ska det även sitta en fjäder på den.

tackar  på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

var sitter tomgångsskruven på en yamaha 15 hk 2takt ;)

Oklart vad du avser med "tomgångsskruv" så jag utgår ifrån att du menar luftskruven. Förgasaren..?

 

a  det  menar  jag  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

var sitter tomgångsskruven på en yamaha 15 hk 2takt ;)

Oklart vad du avser med "tomgångsskruv" så jag utgår ifrån att du menar luftskruven. Förgasaren..?

 

a  det  menar  jag  

 

tackar  på  förhand  ska  kolla  i  morgon  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tomgångsskruv skulle jag inte syfta till luftskruven. Jag gissar istället på den skruv som reglerar bottenläget på gasvajern. Också denna sitter på förgasaren, i direkt anslutning till gasvajern (följ den). Om ingen har varit och pillat på den för mycket så ska det även sitta en fjäder på den.

tackar  för  ditt  tips

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...