Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
mrzed99

Svårt att välja (Mercury eller Evinrude)

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej !

 

Jag funderar på två utombordare Mercury optimax eller Evinrude e-tec.

 

Jag tycker det är svårt vilken man ska välja skulle behöva lite hjälp och tips ?

 

Som ex. Fördelar och nackdelar och service ?

 

Tack på förhand

Redigerad av mrzed99

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det finns en film på temat svåra val: https://www.youtube.com/watch?v=qRme1X2O400

 

Skämt åsido, om jag skulle köpa en relativt ny motor så hade jag nog valt E-Tec men det är bara min personliga åsikt utan någon egentlig grund...

Redigerad av Stefan_L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

E-tec har hamnat på topp i JD Power undersökning inom kategorien 2t utombordare, före Optimax. JD Power är konsumenternas egna åsikter om produkter gjort i USA.

 

Jag tycker att deras mycket mera moderna (om man vill kalla detta nogot) motorkonsept, med insprutningstyrnign och metod, oljestyrning, lägre miljöpåvärkan, underhåll, garantier etc etc ger mig tro på E-tec. Dom har värkligen förnyat marina motorkonsept. Det ycker jag är bra! Som gjorde att jag i 05 köpte E-tec.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rent tekniskt är E-TEC en mer avancerad och modernare motor medan Optimax använder sej av enklare teknik o har troligen inte så många år kvar i produktion.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det blir en Evinrude E-tec skulle gärna köpa en begagnad.

En ny är lite för dyr. Jag är ute efter en 90 hk eller 75 hk. Har ni några tips vart man kan köpa förutom blocket kollar där varje dag :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej hade köpt en optimax mkt bra motor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte har brådis så kanske du vill vänta och se vad för revolutionerande Evinrude släpper den 26 juni. Förmodligen är det en en förbättrad G2-serie inklusive små motorer (under 200hk). Lagom till nästa säsong om du kan vänta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...