Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Johaneliasson

Septitank windy 32 scirocco

Rekommendera Poster

Hej!

Har köpt mig en windy 32 scirocco 2004.

Det finns ingen septitank monterad från fabrik... Tänkte nu montera en egen, de finns ritningar på på hur slangar och ventiler ska sitta och även hur stor tanken ska bara.

Nu till min fråga, tanken ska ligga längst in under sängen i midcabinen. Där ligger en stor delad playwoodskiva, hur får jag upp denna utan att varken förstöra skivan eller inredning?? Det finns en massa skruvar lite överallt å jag har släppt på alla jag tror har med detta att göra. Tacksam för snabba svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skicka med en bild så kanske du kan få hjälp även av de som inte har en Windy Sirocco.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Har gjort det jobbet på en 99.a

För att få loss skivorna i botten så måste sidorna bort först. Du börjar uppifrån och tar del för del

Efter det så går det att få upp durkskivan

Hur man får bort babord sida av inredning vet i fn faktiskt.

Kollade lite på det men hittade inte ens hur grejerna var fastmonterade. Inte som på andra sidan tyvärr

Fick som väl var ner tanken med att bara ta bort styrbord sida och mitten av durk. Hade underlättat att få bort både men...

Redigerad av Capitan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har septitank i min Windy Scirocco och ska koppla in däckstömning.

 

Hur har ni andra Scirocco ägare dragit era slangar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vart har du septitanken?

Min ligger under sängen i midkabinen (styrbordsida) så nära väggen akterut som möjligt.

Jag har borrat ett hål med dosfräs ut till maskinrummet å därifrån rätt upp på scarndäck. Upp på däck var lite svåråtkomligt med all el som är dragen framför plus massa isolering.

Skriv till mig i privatmeddelande så ska jag mejla över lite bilder till dig.

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag borrade också hålsåg in till motorrummet och sen upp i skarndäck för wasteanslutningen

Hålet in till motorrummet gör du strax ovan botten och ut mot sidan av skrovet så du kommer ut styrbord om bränsletanken och inte i tanken ;)

Vet en stackare som råkade borra mindre hål i tanken och fick några hundra liter diesel i sin 32.a 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...