Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
tobbe52

kopparspik

Rekommendera Poster

Hejsan!

Renoveringen av min Gullspångssnipa fortsätter sakta men säkert. Tyvärr har ett gammalt vattenläckage från en diskbänk orsakat röta i ett spant som måste bytas. Därför söker jag kopparspik 5x127 mm men det verkar vara svårt att finna. Måttet på nya är ändrat till 4,8x120 och tyvärr blir dom för korta. Finns det nån på detta forum som kan tänkas veta var jag kan hitta dylika ting. Nån som vet var det finns eller som har 10 stycken inkl bricka liggandes i nån vrå och som är till salu.

Med vänlig hälsning Torbjörn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du nita spiken eftersom du frågar om bricka?

Då kan det väl fungera med 5 mm kopparstång och två brickor som nitas i båda ändar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du nita spiken eftersom du frågar om bricka?

Då kan det väl fungera med 5 mm kopparstång och två brickor som nitas i båda ändar.

Dom gamla spiken är 5mm i fyrkant så det blir lite väl mycket glapp men jag kanske kan plugga och göra nya hål. Tack för tipset.

Med vänlig hälsning Torbjörn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Duger 5,6x127 så finns det på Pondus Snickeri, http://www.pondussnickeri.se/Bat/kopparnit.html

Hej!

Ja det första man blir blind på så är det ögonen. Jag stirrade mig nog blind på 5mm tjocklek och missade att det fanns 5,6 x127. Passar perfekt. Tack för det.

Med vänlig hälsning Torbjörn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...