Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Pauce

Vilken olja/vätska till trimcylindrarna?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag ska återmontera trimcylindrarna. Kan därför behöva fylla på oljan, har läst mig till att man kan använda ”Power trim & styrstereovätska eller Dexron II automatolja”. Nuvarande vätska är röd.

 

Förslag på olja som fungerar? Om jag inte vet vilken typ av olja det är i idag kan jag blanda med någon eller behöver jag tömma systemet? I sånt fall hur gör jag det enklast/bäst?

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag montera på powertrim i helgen utifrån att jag köpt ett begagnat av en båtmekaniker. Oljan var röd o då jag fråga honom vad jag fortsättningsvis ska fylla på med sa han sexton III automatolja- precis den som du själv nämner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har stött på alla möjliga oljor i powertrimpumpar. Vanlig 15W40 =Guldfärgad, drevolja = Grön.

Rekommenderar dock ATF olja som ni är inne på.

 

I med olja i pumpen och kör drevet upp till toppen, kolla hela tiden oljemängden i behållaren.

Kör sedan drevet upp & ner några gånger så luftar den sig själv.

 

Mvh

Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Har du tittat efter någon produkt?

Jag har hittat denna tex;

 

Aut.Trans MPM Transmission Fluid, mineral Dexron II-D

http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar/olja-och-vatska/automatladsolja/auttrans-mpm-transmission-fluid-mineral-dexron-ii-d-ps3141a41-15001sv

 

 

Kolla ind denna:

 

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Hydraul--och-transmissionsolja/Transmissionsolja-2000028186/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...