Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
PeterL

Klumpig Epoxy

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Använder West System epoxy utan förtjockning, rollar ut med deras roller. Vad nu! Klumpar! Färgen är inte slät utan har klumpar i sig som inte syns förrän man rollar den. Verkar vara lite geleaktig. Epoxy har förvarats i rumstemp ett år, vilket den ska klara men kan den vara gammal ändå?!?

post-66583-0-91509400-1461488044_thumb.jpg

Redigerad av PeterL

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan få röra väldigt länge i basen i epoxi som stått länge för att bli av med alla klumpar. Jag har nyligen målat med epoxigrund och en av burkarna fick jag stå och röra en halvtimme innan klumparna var borta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det visar sig att de där klumparna inte härdar så är det säkert klumpar i basen som du inte lyckats röra ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använder West System epoxy utan förtjockning, rollar ut med deras roller. Vad nu! Klumpar! Färgen är inte slät utan har klumpar i sig som inte syns förrän man rollar den. Verkar vara lite geleaktig. Epoxy har förvarats i rumstemp ett år, vilket den ska klara men kan den vara gammal ändå?!?

 

Boven var helt klart basen och troligen pumpen. Den var rengjord men inte tillräckligt tydligen... Man kan lägga den i varmvatten och göra ren den ett varv till innan den ska fram igen förmodar jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...