Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
hysteria

Motorlucka windy 32

Rekommendera Poster

Förslag på att få upp motorluckan på en windy 32 scirocco? Stendött när jag trycker på knappen. Säkringen verkar hel. Ska tydligen "bara" vara att lyfta. Väger dock kring 100kg...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du har ström?

Jag råkade ut för batterier som laddades ur en gång och funderade på hur jag skulle få upp motorluckan

Nere i i lilla luckan framför motorluckan på skottet mot motorrummet sitter en minusplint. Kopplade minus från ett externt batteri på denna och plus direkt på knappen som jag tog loss

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du har ström?

Jag råkade ut för batterier som laddades ur en gång och funderade på hur jag skulle få upp motorluckan

Nere i i lilla luckan framför motorluckan på skottet mot motorrummet sitter en minusplint. Kopplade minus från ett externt batteri på denna och plus direkt på knappen som jag tog loss

 

Jag är ganska säker. Jag har ström i resten av båten till lampor, värmare osv. Bra förslag där med ett extra batteri.

Vore ju skönt att slippa få upp luckan för hand, känns snudd på omöjligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det är en hydraulkolv som kör upp luckan så låter det konstigt att det skulle gå att dra upp den men det kanske är nån special

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet löst. Hade endast 8v till knappen. Efter lite felsökning hittade jag en jäkla massa ärgade kablar bakom huvudbrytarna. Bytta ut lite kablar och klämde om några kabelskor så funkade det sen.

 

Tack för hjälpen! :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ingen handpump eller liknande och luckan är rejält tung då halva u-soffan sitter i luckan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ingen handpump eller liknande och luckan är rejält tung då halva u-soffan sitter i luckan

Det var en korkad konstruktion

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...