Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
rikardz

Teve i Bavaria 27 Sport

Rekommendera Poster

Hej,

 

Är nybliven ägare till en Bavaria 27 Sport, årsmodell 2007. Elpanelen sitter på styrbord sida. Jag funderar på hur och var man bäst placerar en teve i denna båt. Har sneglat lite på fina och prisvärda 22"s teve som bara väger 3 kilo. Har någon erfarenhet av att montera en sådan i sin Bavaria 27:a?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske skitpuckat svar, men var tänkte du sitta när du tittar? Placera sedan TV:n så du ser den bra från den sittplatsen.

 

Eftersom alla människor är olika och har olika behov så ser ju också lösningarna olika ut på dessa behov. Typ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Peter,

 

Inte alls puckat svar, tvärt om!

 

Jag har inte varit så mycket i båten ännu, så jag vet inte var man helst vill sitta, tar gärna input även på detta. Är vädret vackert så tänker jag att teven får vara avstängd, så jag gissar att den företrädesvis bör placeras någonstans i ruffen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det finns eg bara två placeringar. Främre skottet mot ankarboxen i fören eller toaväggen. Själv skulle jag lätt föredra toaväggen eftersom det blir bekvämare att titta. Har själv en 28 sport med TV fabriksmonterad och då hamnar den på det främre skottet viket inte är optimalt om man sitter flera i U-soffan och vill titta. Googla på Bavaria 28 sport så finns det bilder på TV på toaväggen.

Redigerad av thundergod

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, toaväggen är ett bra alternativ. Hur har ni som hängt teven där ordnat med ström och antennkabel? Får det plats en kabel mellan träpanelen och plastväggen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, toaväggen är ett bra alternativ. Hur har ni som hängt teven där ordnat med ström och antennkabel? Får det plats en kabel mellan träpanelen och plastväggen?

 

Hej!

 

Jag har en likadan båt. Jag har satt min med ett vridbart föste på babords sida. på väggen till höger om spisen. kanon med vridbart fäste.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Behöver TV vara fast monterad då?

Vår TV är lös och kan flyttas dit man vill se på den. Ex kan barnen kika på TV i midcabinen, eller så ställer vi TV på diskbänken och kollar när vi ligger i förpiken. Ibland vill man ta upp TV upp i sittbrunnen. Men det är ju inte snyggaste lösningen om det är det man jagar.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...