Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
iceman356

Servicedelar KAD42

Rekommendera Poster

Vad köper ni för servicedelar till era KAD motorer ? Penta original eller handlar ni från ex drevdelar eller Crom Marine mm ?

Är det verkligen någon större skillnad på typ oljefilter,luftfilter, bränslefilter, drivknutsbälg, avgasbälg mm? Förutom priserna alltså.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad köper ni för servicedelar till era KAD motorer ? Penta original eller handlar ni från ex drevdelar eller Crom Marine mm ?

Är det verkligen någon större skillnad på typ oljefilter,luftfilter, bränslefilter, drivknutsbälg, avgasbälg mm? Förutom priserna alltså.

Jag har köpt från ax marin i Strömstad, talar du om vad du har för motor så plockar han iordning dom delar du vill ha, snabbt, billigt och jättebra kvalitet, det går bra att ringa honom vilket känns enklare än att sitta framför datorn o beställa!
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Vad köper ni för servicedelar till era KAD motorer ? Penta original eller handlar ni från ex drevdelar eller Crom Marine mm ?

Är det verkligen någon större skillnad på typ oljefilter,luftfilter, bränslefilter, drivknutsbälg, avgasbälg mm? Förutom priserna alltså.

Jag har köpt från ax marin i Strömstad, talar du om vad du har för motor så plockar han iordning dom delar du vill ha, snabbt, billigt och jättebra kvalitet, det går bra att ringa honom vilket känns enklare än att sitta framför datorn o beställa!

 

Tack för svaret Ivan65 !

Men jag tänkte mer om det är någon skillnad på Volvo Penta original och ej original som typ Drevdelar och Crom Marine säljer.

Är det någon som har erfarenhet av detta ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...