Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Skifferberg

Det här trodde vi aldrig

Rekommendera Poster

Hejsan på Er. En ny vecka har gått och den här helgen har vi fått på alla borden....ja Ni hörde rätt alla borden. Jag ska skicka med en bild för er som inte tror mig. Vi har slitit som stollar i helgen och förutom borden har vi tagit bort alla rutor och besiktigat rutramarna. Dom måste givetvis bytas, vem hade trott något annat. Tyvärr hade vi inte med oss tillräckligt med kopparspik. Vi trodde inte vi skulle hinna så långt så vi har bara satt dit 100 !!!!! den här helgen och vi måste få dit ca 200 !!! till men skam den som ger sig. Alla borden är sikade (läs:tätade med sikaflex 291 och 292) och fastskruvade i bottenstockarna och nitade bitvis men nästa helg hoppas vi dit resten av niten och sen så ska det spacklas, slipas och oljas. Förhoppningen är att vi också ska hinna börja sala i friborden som dessvärre är lite medfarna bitvis. Förresten så glömde jag att fredagseftermiddagen ägnades åt att spika färdigt båthuset eftersom de brädorna vi hade förra helgen inte räckte. När det var färdigt så skulle pressarna på så inte förrän på lördagmorgon kom arbetet med borden igång. Björn, äldsta sonen kom på söndagen och var som vanligt till ovärderlig hjälp. Lilla sonen (21) var tyvärr sjuk men han kommer igen.Tänk att man kan längta så in i baljan mycket efter att arbeta med båten.Man har ont i varje led och kan varken sitta eller stå utan att det gör ont någonstans men vad gör väl det när man kan tänka på en vindstilla morgon i en avlägsen vik där solen just är på väg upp och morgondimman håller på och lägga sig och det enda som hörs är ett stilla skvalp och någon enstaka morgonpigg sjöfågel som ropar på sina ungar. Då är det liksom inga problem att få dit 200 kopparspik till :-) . Tänk att snart kan vi börja med däcket och gissa om det kommer att bli vackert...vänta bara så ska ni få se. Varma Solöhälsningar för den här gången. Vi återkommer som vanligt om en vecka.

post-6019-1394234380,5681_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...