Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
hysteria

Kad 32 i windy

Rekommendera Poster

Är det för klent med 2st kad 32 i en windy 32? Inbillar mig att 44or är bättre men hamnar för högt i pris sett ifrån dagens utbud

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funkar gör det men 43 eller 44 är klart att föredra när man skall ut i lite sjö eller med last/folk

32.or får dom jobba rätt hårt i denna storlek på båt också

Windyn är väldigt smal nertill och lättdriven. Tyvärr otroligt rank av samma orsak. Det fick mig att sälja. Likaså gjorde en granne. Mitt tips är att uppleva båten innan du köper

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg en windy i somras som det stog boatstuff på. Var det din ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt norrmännen på baatplassen är kad32 perfekt både i windy 32 och bavaria 32, men å andra sidan har dom ju en fabläss för små motorer med tanke på hk-avgift. Tror dock kompressorn gör sitt.

Jag är också orolig för små motorer som jag frågat om här men just 43/44 har jag hört gör att W32 ligger väldigt djupt och att 33an har bättre bärighet för att klara just dessa klumpar.

 

Obs! Ingen egen erfarenhet, bara läst mig till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur breda är windy 32 scirocco och vad är bottenvinkeln? Svårt att förstå de är "ranka"..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg en windy i somras som det stog boatstuff på. Var det din ?

 

Sålde den i våras men Boatstuff.se kan nog sitta kvar bak i aktern :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur breda är windy 32 scirocco och vad är bottenvinkeln? Svårt att förstå de är "ranka"..?

 

Har inte koll på skrovvinkeln men båten är endast ca 260 cm bred(vill ja minnas) om man mäter där v-botten möter skrovsida

Jag har ägt och kört många båtar och denna är enligt mig väldigt rank. Aldrig upplevt något liknande i samma storlek.

Lite folk ombord och båten lutar kraftigt.

Räcker att gå ombord för att båten skall luta lite

Vet en som fick in vatten i ena motorn i sin Windy 32 när båten var fullsatt och lutade

När man kör planing så får du sitta med en hand på trimplansreglaget. Lite vind eller vågor och man måste korrigera. Likaså om en person flyttar sig ombord så måste man korrigera. Känslig och "jobbig" att köra

De flesta vänner och bekanta var i regel förvånade över hur Windy 32.an betedde sig men som sagt. Hört många fler ha samma erfarenhet om denna modell

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant. Min 34 Khamsin är väldigt stabil och behaglig på alla sätt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade just upp måtten på min och ja, vid vattenlinjen är den ca 280-ish cm bred. Upplever den inte alls som rank.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vad som är rimligt att betala för en windy 32? Kan man hitta en kring 800k sträcket?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade just upp måtten på min och ja, vid vattenlinjen är den ca 280-ish cm bred. Upplever den inte alls som rank.

 

Kanske inte är samma skrov :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vad som är rimligt att betala för en windy 32? Kan man hitta en kring 800k sträcket?

 

De med KAD32 skall inte vara några problem att köpa för de pengarna. Dom ligger alltid ute länge just pga motorbestyckningen. Räkna med samma för dig den dagen du skall sälja

Mitt tips är att som alltid att inte köpa en båt med de minsta motorvalet. Motorer som får jobba hårdare lever inte lika länge samt att båten lätt kan bli "tråkig". Trög upp i planing med last eller segnar vid hård sjö osv

 

Om du hittar en 98-99 så bör du kunna köpa en med KAD43/KAD44 för 800K. Dock styr ju utbudet priset men finns det lite att välja på så är det där man bör hamna i pris

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...