Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
skepptisk

Varning för Marindepån Nacka i Fisksätra

Rekommendera Poster

Hej!

Nu när båtsäsongen närmar sig med stormsteg vill jag passa på att varna för vad jag och min familj upptäckte förra sommaren när vi hade vår segelbåt hos Marindepån Nacka i Fisksätra. Notera att detta är våra observationer för sommaren 2015, om det skett någon bättring vet jag inte.

 

WC:

För att inte behöva använda båtens toalett när man ligger vid bryggan är det praktiskt med WC i anslutning till marinan. Tråkigt nog saknades det ofta toalettpapper, tvål fanns ibland, den städades inte regelbundet och det fanns inte något att torka händerna med en enda gång. Kändes riktigt äckligt att gå dit med barnen.

 

Sopor:

Tömdes inte tillräckligt ofta, trist att komma hem från sjön och upptäcka att det var fullt i alla tre kärlen.

 

Elstolpe för landström:

Vi betalade 1 500 kr för landström och då kan man förvänta sig en elstolpe med hela och säkra uttag. Vid vår närmaste stolpe var flera uttag trasiga och det kändes inte säkert för vare sig mig eller mina barn.

 

Trappa till bryggan:

Trappan till bryggan där vi låg var bedrövlig - full av grästuvor och grus. Som grädde på moset hade "händige herrn" dragit ett kabelrör precis nedanför trappan så att man vekligen skulle försäksa sig om att någon skulle stå på öronen.

 

Ovanstående kanske inte är så allvarligt tycker vissa, men betänk då att detta var hos en marina som bedrivs med vinstintresse, inte en båtklubb där medlemmarna hjälps åt. Marindepåns personal i Nacka har inte fattat vad service och kundfokus innebär. Priset för vår båtplats under sommarhalvåret 2015 var ca 12 000 kr - vi anser INTE att vi fick valuta för pengarna och jag avråder starkt från att ha båten hos Marindepån Nacka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var tråkig läsning. Tag kontakt med ansvariga på marinan omgående! Det skulle jag ha gjort. 

 

Vi ligger också på en stor marina vid Vaxholm och har en superbra service. Alltid rena och fräscha wc, fungerande sophämtning, bra belysning samt fungerande el uttag. Om det är något så mejlar dom eller klampar in på hamnkontoret och pratar direkt med personalen. Supertrevlig personal! :)

 

Kan varmt rekommendera denna marina.

 

//Björn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...