Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
crescent_skipper

Byta golv på crescent skipper

Rekommendera Poster

Tjena tjena!

 

Jag har stött på ett problem där jag inte har en aning om hur jag ska göra. Jag har googlat som en idiot men hittar ändå ingen riktig lösning på problemet.. Jag har köpt mig en crescent skipper där kölen är borttagen (alltså omgjord till motorbåt). Det är lite av ett renoveringsobjekt men den flyter.. Jag har förstärkt, spacklat, slipat och målat inne i "ruffen" och skulle nu börja på och fixa till där ute där man kör. Det har alltid sipprat ut lite vatten i kanterna där någon nisse lagt nytt golv för den nya glasfibern har inte fäst i den gamla. När jag började bryta upp golvet så kom det mer och mer vatten och tillslut forsade det ut. Han hade lagt nytt golv över originalet och under det märkte jag att det låg en plywoodskiva och under den någon slags skum. Plywooden är helt genomblöt så den måste självklart väck! Allt ska väck, nissens golv, original golvet, plywooden och skummet (även golvet inne i den fina ruffen:(). Under allt detta har jag fattat det som att det ska vara ett glasfiber armerat plastskrov. NU till problemet jag har: Vad ska jag använda för material till det nya golvet? Jag är inte sugen på trä eftersom jag sett hur det kan bli. Om jag ska använda plywood, hur gör jag för att den inte ska bli lika dålig som den som är där nu? kan man på något sätt göra ett tunt glasfibergolv som man lägger dit och förstärker med mer glasfiber? Hur gör man det isåfall? Vilket material ska jag ha till "golvbjälkarna" som bär upp golvet? Är nytt skum ett bra alternativ? En elektrisk länspump ska monteras i golvet så var är bästa placering för den? Ska jag höja golvet så det kommer över dyvikan i bakänden eller ska jag förlita mig helt på pumpen? På golvet ska det sen byggas 1 bänk på var sida så det måste vara starkt.

 

Tack på förhand och jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med mitt problem!

 

http://www.ladda-upp.../yoarwvpvqlqzb/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...