Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
catoo

Köptips! DC, BR?

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Den gamla båten är såld och nu väntar nya projekt! 

 

Är på jakt efter en DC eller BR. har kikat på Yamarin 53 BR och imponerats. Utbudet på begagnatmarknaden är lite knapert i dessa vinterdagar så jag tänkte kolla med er här. 

 

Det som eftersöks är en DC eller BR, 130-200 000.-, utombordare ett krav. Båten bör kunna ta minst sex vuxna, och skall gå i Vänern. Smidig i- och urstigning är att föredra då små barn skall med ut! 

 

Tar tacksamt emot alla tips på styrkor och svagheter med specifika modeller! 

 

//Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har rekommanderat BR til kompis med familj, hund och svärmor. Alla tycler att BR ger så mycket större nytta än DC. Dom har inte behov av et rum i fören som inte blir användt men tycker BR lösning är perfekt för ilandstigning och ombordstigning.

 

Dessutom ger det mycket mer yta förr barnen att vara på. Möjlighet för barnen att dela på sig, med nogra i fören och nogra i soffan bak. Eller hund fram och barn bak. med mera..

 

Annan familj har Berner Sennen hund (kalv storlek!) Ända möjlighet att ha denna i båt är antigen att köpa större båt i DC typ eller behålla sin mindre BR.

 

-tänker jag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har rekommanderat BR til kompis med familj, hund och svärmor. Alla tycler att BR ger så mycket större nytta än DC. Dom har inte behov av et rum i fören som inte blir användt men tycker BR lösning är perfekt för ilandstigning och ombordstigning.

 

Dessutom ger det mycket mer yta förr barnen att vara på. Möjlighet för barnen att dela på sig, med nogra i fören och nogra i soffan bak. Eller hund fram och barn bak. med mera..

 

Annan familj har Berner Sennen hund (kalv storlek!) Ända möjlighet att ha denna i båt är antigen att köpa större båt i DC typ eller behålla sin mindre BR.

 

-tänker jag...

Tack för svar!

 

Jo, jag tänker lite som du. En ruff är inte fel, men sannolikt kommer den användas alltför lite för att anses legitim. 

 

De tydliga krav / önskemål som egentligen finns är:

- Två sköna "fåtöljer" bakom vindruta

- Soffa baktill

- Möjlighet att skydda sig från regn, alltså ett vettigt kapell.

 

Det är egentligen kapellet som gör att vi inte tittar närmare på olika WA båtar. Det är den världen vi är påväg ifrån. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...