Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
MGR_Scorpion

Måla på glasfiber ?

Rekommendera Poster

Har en Albin 25 DL och vissa fiberytor in förruff och akterruff är "lite skabbiga" tänkte om man kan måla dessa. Undrar vilken typ av färg man kan använda för detta ? Nån som har några ideer eller annat förslag ?

 

Mvh/GR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2K polyuretanfärg. Biltemas om det skall vara billigt, DeIjssel om det skall vara bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2K polyuretanfärg. Biltemas om det skall vara billigt, DeIjssel om det skall vara bra.

Biltema:s 2-komponent är indragen för försäljning för gott. Var väl nått giftigt i den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har egen erfarenhet av att ha målat den "skabbiga" ytan i doghouse på en Albin 25. Vill minnas att det var samma typ av yta som i rufftaket. Jag målade med International Toplack. Före målning rengjorde jag ytorna noga med International Förtunning 1. Slutresultatet blev mycket bra.

Redigerad av Sando

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Biltemas är bra, jag var så lycklig att jag hörde ryktet och har laddat med ett lager :) men är det inte bara den vita som de drog in?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har målat sådana ytor med Topcoat i min båt. Inte det billigaste och bästa kanske, men jag hade en massa gelcoat hemma...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har målat sådana ytor med Topcoat i min båt. Inte det billigaste och bästa kanske, men jag hade en massa gelcoat hemma...

 

Kan man måla med topcoat på redan målade ytor, eller måste man slipa fram laminatet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...