Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
speedjoy87

klädsel rengöring ?

Rekommendera Poster

Gäst Beeblebronx

Är du efter skinnrengöring och återfettning så funkar ikeas produkter bra.

Rengöringen är bra på vinyl också.

Men mjukgöraren saknar funktion då

 

Medlet du länkade till har jag dessvärre ingen erfarenhetav.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp abnet, fungerar på allt, plast vinyl gummi osv. Tro mig jag har prövat allt.

Så köp en flaska och återkom

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

På omöjliga fläckar choklad, oljekladd mm i bilinredningar mm så funkar WD 40 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp abnet, fungerar på allt, plast vinyl gummi osv. Tro mig jag har prövat allt.

Så köp en flaska och återkom

 

Hej,

 

Funkar detta även på vinylklädsel som är 30 år gammal? Jag funderar på att sy om min klädsel i båten nu under vintern. Skulle dock kunna vara färdig och pröva hur orginal klädseln ser ut när man tvättar/putsar den(så att den blir ren). Jag försökte under sommar alltid nu och då putsa lite, men hittade inget medel som fick vinylen att bli ren o. fräsch... :(

 

Kan bra vara att jag sparar lite pengar och rejält med arbete ifall jag får den gamla klädseln att glänsa... :rolleyes:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Köp abnet, fungerar på allt, plast vinyl gummi osv. Tro mig jag har prövat allt.

Så köp en flaska och återkom

Hej,

 

Funkar detta även på vinylklädsel som är 30 år gammal? Jag funderar på att sy om min klädsel i båten nu under vintern. Skulle dock kunna vara färdig och pröva hur orginal klädseln ser ut när man tvättar/putsar den(så att den blir ren). Jag försökte under sommar alltid nu och då putsa lite, men hittade inget medel som fick vinylen att bli ren o. fräsch... :(

 

Kan bra vara att jag sparar lite pengar och rejält med arbete ifall jag får den gamla klädseln att glänsa... :rolleyes:

Vinyl är plast, plast åldras av UV-strålningen. Det skulle förvåna mig om det går att med undergörande hokuspokus medel få klädseln som ny igen. Troligare är att den med kemikalier bryts ner ännu fortare och smulas sönder helt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fälgrengörare är ett bra tips, börja med utspädd med vatten först.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Abnet finns inte på vanliga butiker så ofta, beställ på nätet. Kostar en slant en 5 litersdunk men den ska spädas så räcker länge, ingår sprejflaska vid beställning.

 

Kör den på plast, skrov skinn tyg osv.

 

Har solen tagit klädseln så har nog tidigare talare rätt att det är kört. Men mot smuts är den grym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vanlig Vanish fungerar bra på vinyl, skubba med en ryktborste. Prova det innan du börjar något mer avancerat experiment.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...