Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Niclas_O

Nytt kapell, vilken väv?

Rekommendera Poster

Hej

 

Håller på och beställer ett nytt kapell till min windy 9000 och har fått in offerter från ett par olika håll. Den kapellmakare jag troligtvis kommer att välja erbjuder Helly hansen light tech eller traditionell väv. Prisskillnaden för de två olika alternativen är 3700:- extra för att få Helly hansen light tech istället för traditionell väv.

 

Finns det någon här som har ett kapell gjort i helly hansen väven och är ni nöjda med det? Anser ni att det är värt merkostnaden?

 

/Niclas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Håller på och beställer ett nytt kapell till min windy 9000 och har fått in offerter från ett par olika håll. Den kapellmakare jag troligtvis kommer att välja erbjuder Helly hansen light tech eller traditionell väv. Prisskillnaden för de två olika alternativen är 3700:- extra för att få Helly hansen light tech istället för traditionell väv.

 

Finns det någon här som har ett kapell gjort i helly hansen väven och är ni nöjda med det? Anser ni att det är värt merkostnaden?

 

/Niclas

Om inte deras kapell och dynväv har blivit bättre så avråder jag dig att ta detta pga att det solbleks nått fruktansvärt fort.

/Janne N

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter ju inte roligt om det bleks fort, kanske är säkrast att gå på traditionell väv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kollat på en väv som heter Nautex som verkar vettig.

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sedan Markilux försvann kan jag bara rekomendera Sunbrella.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ha fel men har inte Makilux bytt namn till Swela

Har hört om kapellmakare som provat, det är hopplöst att sy i.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...