Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
scroll

Import av båt utan ce mærkning till Göteborg

Rekommendera Poster

Ang. Charter körning.. funderer på at sejla immigranter ifrån Sverige til Merkel i DE, jeg skal ävan betala MOMS.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det tyckte jag också men den förklaring jag fått är att det tillverkades mängder med riktigt dåliga båtar, framförallt i USA, på den tiden. På senare delen av 90-talet började man ställa krav även i USA.

Det tycker jag är ett riktigt dåligt argument. Lagen är ju i praktiken retroaktiv och gör det helt omöjligt att till exempel importera en båt från 50- eller 60-talet från ett land utanför EU. Inte ens om den är tillverkad i Europa är det möjligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kvaliteten er efter min mening faldet drastisk gennom årene. Dog er motorer blivat mere mere økonomiska i drift. Ellers ser jeg ingen plusser i kvaliteten.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kvaliteten er efter min mening faldet drastisk gennom årene. Dog er motorer blivat mere mere økonomiska i drift. Ellers ser jeg ingen plusser i kvaliteten.

 

Utsläpp, ohälsosamma byggmaterial, förbjudna bottenfärger mm. Där ligger skillnaden, annars var nog båtarna starkare byggda förr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...