Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Itchy

hjälp

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är i färd med att köpa langfärdsbat.

Jag var fram till tre ar sen i princip helt oerfaren.

Köpte da en maxi 68 som jag seglade tur o retur sthlm abo och sommaren efter till Norge genom Göta kanal.

 

Jag har under tiden försökt lära mig sa mycket som möjligt. Kompletterat med sjöfartsbefäl kl 8, nagra seglarintyg, batmekanikerkurs.

Jag är dock fortfarande langt ifran sa händig som jag borde och kan helt enkelt inte nog om batar.

 

Jag har ända bestämt mig för en äldre najad storlek 36 till 39 av en rad olika anledningar.

 

Nu till själva problemet.

 

Om jag bestämmer mig för att undersöka ett exemplar närmare sa behöver jag saklart proffesionell hjälp.

Är de att lita pa över hela Europa eller borde det kanske vara en svensk som flygs ner.

Bör kanske nämnas att jag bor i Munchen för tillfället.

Om jag skulle flyga ner nagon fran Sverige, hur hittar jag nagon vettig?

 

Jag känner tyvärr ingen som kan hjälpa mig sa jag hoppas pa nagon vis gammal sjöräv här som vet hur man bäst gör.

 

Tack pa förhand!

 

/Rastlös

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är i färd med att köpa langfärdsbat.

Jag var fram till tre ar sen i princip helt oerfaren.

Köpte da en maxi 68 som jag seglade tur o retur sthlm abo och sommaren efter till Norge genom Göta kanal.

 

Jag har under tiden försökt lära mig sa mycket som möjligt. Kompletterat med sjöfartsbefäl kl 8, nagra seglarintyg, batmekanikerkurs.

Jag är dock fortfarande langt ifran sa händig som jag borde och kan helt enkelt inte nog om batar.

 

Jag har ända bestämt mig för en äldre najad storlek 36 till 39 av en rad olika anledningar.

 

Nu till själva problemet.

 

Om jag bestämmer mig för att undersöka ett exemplar närmare sa behöver jag saklart proffesionell hjälp.

Är de att lita pa över hela Europa eller borde det kanske vara en svensk som flygs ner.

Bör kanske nämnas att jag bor i Munchen för tillfället.

Om jag skulle flyga ner nagon fran Sverige, hur hittar jag nagon vettig?

 

Jag känner tyvärr ingen som kan hjälpa mig sa jag hoppas pa nagon vis gammal sjöräv här som vet hur man bäst gör.

 

Tack pa förhand!

 

/Rastlös

 

 

 

Generellt sett brukar man kunna lite på folk utanför Sveriges gränser lika mycket som innanför. Ett tips är att få tag i en besiktningsman som andra fått positiv erfarenhet från. Kolla genom internationella forum som t.ex. cruisersforum.com samt ybw.com

Redigerad av melle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...