Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
kenmart

Vilken av dessa 2 tror ni är bästa köpet! (kanske redan denna helg)

Rekommendera Poster

Hej! Vilken av dessa 2 båtar bör jag satsa på tror ni som varit med längre än mig.

 

http://www.blocket.se/vi/62952773.htm

 

http://www.blocket.se/vi/62877229.htm

 

 

De har ungefär samma pris, Crescent får jag nog 2000 billigare.

 

Funderar på någon av dessa kanske redan denna helg! så ett snabbt svar vore kul. /MVH/Kenneth. Bollnäs

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rent spontant så skulle jag satsa på Cresenten. Om jag inte missminner mig helt så har Flippern katamaranskrov och är därför ganska stabil vid stillaliggande men slår hårdare i motsjö. Har du tänkt att övernatta så innebär katamaranskrovet betydligt mer kluckljud i båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cresenten verkar vara en hel del fix med, dock starkare motor än Flippern. Motorn verkar också varit med om en rejäl grundstötning då det ser ut som att halva fenan är borta.

Tänk på att ett kapell är ganska dyrt att låta sy nytt.

Bör finnas prutmån på priset.

 

Flippern har "bara" 40 hk, kan bli lite klen med flera i båten.

 

Smaken är ju som baken, men Cresenten ser trevligare ut som båt betraktat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Det blev köp av Crescenten i alla fall. Fick ner priset till 10 000:- 

Fick en liten provtur också med den och den gick riktigt skapligt. Ska bara hyra trailer på måndag och köra hem den. Visst var det lite jobb men priset var väl inte så tokigt?

Nåt bra och billigt tips om att få kapellet rent?( sot & skit)

Dragkedjorna fixar jag en själv och en av dom måste sys om. Tur man har kamrater som sysslar med sådant. Elstart på motorn och den funkade direkt, Men motorn drog till höger direkt då man släppte ratten, vad kan det vara? Nåt enkelt hoppas jag.

 Nu har man fått att pyssla med i vinter

Trevlig helg alla båttokar. /MVH Kenneth. Bollnäs

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Det blev köp av Crescenten i alla fall. Fick ner priset till 10 000:- 

Fick en liten provtur också med den och den gick riktigt skapligt. Ska bara hyra trailer på måndag och köra hem den. Visst var det lite jobb men priset var väl inte så tokigt?

Nåt bra och billigt tips om att få kapellet rent?( sot & skit)

Dragkedjorna fixar jag en själv och en av dom måste sys om. Tur man har kamrater som sysslar med sådant. Elstart på motorn och den funkade direkt, Men motorn drog till höger direkt då man släppte ratten, vad kan det vara? Nåt enkelt hoppas jag.

 Nu har man fått att pyssla med i vinter

Trevlig helg alla båttokar. /MVH Kenneth. Bollnäs

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att den drar åt höger går nog att justera med hjälp av trimfenan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att den drar åt höger går nog att justera med hjälp av trimfenan

Tack för svaret, hon som sålde båten hade fått svar av någon annan om detta problem men hon hade glömt vad han sade, mindes bara att det var något som gick att trimma bort nere på riggen. Skönt att höra att det går att fixa.

MVH/Kenneth

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fenan på växelhuset dvs under propellern såg ut som den var avslagen på en av bilderna i annonsen. Kan vara det som gör att den drar snett, om motorn varit på grund.

 

Men som sagts ovan går nog att fixa med trimfenan, den ska vridas åt det hållet som båten drar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...