Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
tinni

ovetrol på furu

Rekommendera Poster

hej.jag undrar om man kan ha ovetrol 1o2 på ett furudeck som är nåtat med epoxi mvh anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Har du skrivit rätt nåtat med epoxy?/mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jodå de e allt rätt limmat med epoxi o nåt med epoxi med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Att det är limmat med epoxy låter rätt. Men att nåten skulle bestå av epoxy, känns inte alls bra. Betyder detta att mellanrummen består av epoxy? Normalt ligger det exempelvis Sikaflex 290 där.Denna massa rör sig och känns som gummi. Jag har verkligen svårt att tänka mig epoxy. Du har möjligen inte en bild på konstverket? mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nu är de så i allafall. kolla på njordforum om du fortfarande inte förstår.om du kan svara på frågan så gör gärna de mvh tinni

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har du använt för epoxy? Varför inte fråga leverantören om råd. Om det är så att däcket är både nåtat och limmat med epoxy så borde det ha väldigt små fuktrörelser och då borde du väl kunna använda en hårdare fernissa, kanske t o m en tvåkomponents? Håller mycket bättre än Owatrolen som är vädligt mjuk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Denna för mig nya teknik tänker jag inte ta till mig. Det kommer från mig inga fler inlägg i denna fråga./Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nitro, du kan se en båt som har ett däck av den här typen här, http://web.telia.com/~u35202819/startsida/ Kika under 'renovering' så finns uppbyggnaden av det nya däcket angivet. Principen bygger på att träet helt innesluts i epoxy som är vattentätt och därmed hindrar att träet rör på sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...