Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
andreasroman

mercury bubblar över i nedre förgasare

Rekommendera Poster

Hejsan! 

 

Det är alltså min motor detta handlar om en mercury 70 hk från 1978 3 cylindrig, 2 takt.

den spottar bensin från den nedre förgasaren när den går på lägre varvantal. 

jag har testat att byta plats på förgasarna för jag skulle se om det var något fel på någon av dom men då är det fortfarande den där nere som läcker. 

jag kan inte så mycket om motorer så skulle bli väldigt tacksam för lite tankar kring detta.

 

jag bifogar en film så ni kan se vad som händer. 

En annan sak som jag har uppmärksammat är att det nedersta tändstiften är helt rent jämför med dom två över.

vet inte om det skulle kunna vara något läckage eller något åt det hållet så den inte suger i sig tillräckligt.

 

jag har plockar isär båda förgasarna och satt i nya packningar, testat flottören, kollat nålen och blåst rent med tryckluft.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Innanför förgasarna sitter det reed-ventiler som måste sluta tätt. Om du skruvar bort förgasaren så ser du tunna metalläppar som fjädrar inåt vid insug men som sen måste täta för att få vevhuskomp. Om inte så blåser bränsleblandningen ut igen istället för upp i cylindern. Kolla att det inte sitter skräp där. Peta FÖRSIKTIGT för att se om dom fjädrar och sluter tätt.

/Claes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Innanför förgasarna sitter det reed-ventiler som måste sluta tätt. Om du skruvar bort förgasaren så ser du tunna metalläppar som fjädrar inåt vid insug men som sen måste täta för att få vevhuskomp. Om inte så blåser bränsleblandningen ut igen istället för upp i cylindern. Kolla att det inte sitter skräp där. Peta FÖRSIKTIGT för att se om dom fjädrar och sluter tätt.

/Claes

När jag skruvat bort förgasarna så hittar jag inga reedventiler. Det ser ut såhär,

 

http://www.ladda-upp.se/bilder/grzkmxxrexdslg/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror den bara går på 1 eller 2 cylinder. Jag bytte tändstift och när jag hade kört med dom nya hade den översta blivit lite skitig och den mellersta var något renare och den längst ner såg helt ny ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...