Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
kossor

Då har man bytt båt då!

Rekommendera Poster

Finns alltid Lakan vädrare som vill käcka sig med sina segel som är såååå fint inrullade för det mesta ändå.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det är kul att följa tråden och hoppas på en snabb lösning. Det vore trist om alla bara gnällde på forumet, bra att vissa skapar lite innehåll också.

 

Heja heja!

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev Nim26:

Finns alltid Lakan vädrare som vill käcka sig med sina segel som är såååå fint inrullade för det mesta ändå.

 

Ja det finns ju givetvis dom oxå i vår herres hage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Well, hoppas, hoppas, hoppas detta löser sig snart. Tur i oturen att det är fotbolls-Vm just nu ändå så att man ändå inte kan vara ute några längre tider på sjön.

 

Sen får du se det från den ljusa sidan - det är bara motorn som strular och den verkar ju inblandande externa parter ta ansvar för att få ordning på.... sen är det bara ut och åka.

 

En sak jag verkligen uppskattar med denna tråden för övrigt är du Kossor är så ärlig med allt i projektet och verkligen beskriver vad som är bra och dåligt med de olika problem och lösningar som du stöter på.

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev patflemming:

Well, hoppas, hoppas, hoppas detta löser sig snart. Tur i oturen att det är fotbolls-Vm just nu ändå så att man ändå inte kan vara ute några längre tider på sjön.

 

Sen får du se det från den ljusa sidan - det är bara motorn som strular och den verkar ju inblandande externa parter ta ansvar för att få ordning på.... sen är det bara ut och åka.

 

En sak jag verkligen uppskattar med denna tråden för övrigt är du Kossor är så ärlig med allt i projektet och verkligen beskriver vad som är bra och dåligt med de olika problem och lösningar som du stöter på.

Tack för de orden, man blir glad när man får sådana uppskattningar från er allihop här på Mg, jag tackar allra ödmjukast allihop som skrivit i tråden, kul att det finns följare som läser den. Tack för all fin input från er. 👍

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2018‎-‎06‎-‎27 vid 09:50 skrev Mange249:

Fan vad trist!

Du är 99% framme vid målet, så det är bara att bita ihop och köra sista timmarna tills det är klart!

Det känns såklart förjävligt, men snart är du klar. Nybyggda motorer krånglar ofta lite när man kör in det hela, det känns som regel snarare än undantag.

 

Du fick några distans med båten innan den strulade, glöm inte att berätta hur de var:)

 

Var den som du ville?:)

Det är alltid som första gången 😃 När man lägger ut från kajen och man känner friheten lukten av sjö och en svag diesel rök känna båten leva morra till lite resa sig ur vattnet, ja det är en härlig känsla när man lägger ut. Har alltid kännt lika när damen precis kommit i, det är otroligt att båt ger en sådan kick.

  • Gilla 2
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2018‎-‎06‎-‎28 vid 15:28 skrev kossor:

Det är alltid som första gången 😃 När man lägger ut från kajen och man känner friheten lukten av sjö och en svag diesel rök känna båten leva morra till lite resa sig ur vattnet, ja det är en härlig känsla när man lägger ut. Har alltid kännt lika när damen precis kommit i, det är otroligt att båt ger en sådan kick.


Törs man fråga hur det gått idag?

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev hbengtsson:


Törs man fråga hur det gått idag?

Ja idag har vi plockat bort pumpen och kört den till nästa by. Tomas ska kolla över den under helgen. Öppnade pumpen och kollade i den men såg inga fel skräckcenariot är ju om inga fel upptäcks. Sommaren har kommit till sin mitt två veckor till och den vänder till höst får se om det blir något båtåka av i år.😪 Och inte nog med motorjäveln igår när vi skulle köra igång pannan så la den av bortmontering och skickas till hufudstaden för genomgång och reparation, samt att ankarspelet gav upp det har jag dock lagat idag få se hur länge det håller då. Båtjävel säger jag bara trollen dansar på däck och i ruff känns det som aldrig varit med om sånt strul. Sen krocka jag nya bilen i förrgår, med en massa bulor till följd, han som köpte min press och pressar åt mig fick problem, pressen spydde ur sig en valsjävel för 42 000 :- sen föll regnet tungt på allt gräs som var torrt. Just nu är man i ett sånt där f.... stim känns det som. Så jävla less så ja kan spy, ( ursäkta vokabulären ) men just nu är jag skitless.

Redigerad av kossor
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

O fy fan. Kämpa på!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev kossor:

Ja idag har vi plockat bort pumpen och kört den till nästa by. Tomas ska kolla över den under helgen. Öppnade pumpen och kollade i den men såg inga fel skräckcenariot är ju om inga fel upptäcks. Sommaren har kommit till sin mitt två veckor till och den vänder till höst får se om det blir något båtåka av i år.😪 Och inte nog med motorjäveln igår när vi skulle köra igång pannan så la den av bortmontering och skickas till hufudstaden för genomgång och reparation, samt att ankarspelet gav upp det har jag dock lagat idag få se hur länge det håller då. Båtjävel säger jag bara trollen dansar på däck och i ruff känns det som aldrig varit med om sånt strul. Sen krocka jag nya bilen i förrgår, med en massa bulor till följd, han som köpte min press och pressar åt mig fick problem, pressen spydde ur sig en valsjävel för 42 000 :- sen föll regnet tungt på allt gräs som var torrt. Just nu är man i ett sånt där f.... stim känns det som. Så jävla less så ja kan spy, ( ursäkta vokabulären ) men just nu är jag skitless.

 

Äh fan vad trist. Man tror ju knappt det är sant! 

 

Men hoppas det är pumpen som är felet och att ni får det löst fort i alla fall. Det är massor med sommar kvar! Den har bara varit ovanligt tidig i år! Hela juli och augusti kommer bli kanon! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt med motgångar.

 

Jag hade iofs inte börjat med att riva av pumpen men gjort är gjort. När den väl är kollad och intajmad (om det fortfarande inte fungerar) borde ditt nästa steg vara att koppla bort hela bränsleförsörjningen till motorn och sätta en lös tank direkt på förpumpen. Är förpumpen förresten bytt? Kostar knappt 900 så det är annars en del man kan kosta på sig att byta bara för lite peace of mind. 

 

I min värld låter det som bränslebrist och 99 gånger av 100 sitter felen innan motorn. Dessa fel kan  vara nog så bökiga att hitta men fördelen är att de åtminstone är billiga (relativt sett) att fixa. Jag minns inte vad du gjort åt båten på dessa punkter men börja med att se över allt som du har fixat (den kan vara en klämd slang, igensatt avluftning på tanken, dåligt borrat hål i anslutningen till ett bränslefilter samt givetvis tjuvluft eller mer eller mindre vad som helst).

 

Vi har en båt med dubbla D6 där ägaren lät installera nya Racor-filter men nu måste lyfta BB maskin innan varje motorstart för att den luringen drar tjuvluft någonstans i filterinstallationen. Vi hittar fasen inte var – kan till och med vara en dålig gjutning – så nu ska hela filtret bytas. Vad jag menar är att nytt inte alltid är bra och även osannolika fel kan inträffa. Eller snarare kommer att inträffa. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 minuter sedan skrev firefish:

Tråkigt med motgångar.

 

Jag hade iofs inte börjat med att riva av pumpen men gjort är gjort. När den väl är kollad och intajmad (om det fortfarande inte fungerar) borde ditt nästa steg vara att koppla bort hela bränsleförsörjningen till motorn och sätta en lös tank direkt på förpumpen. Är förpumpen förresten bytt? Kostar knappt 900 så det är annars en del man kan kosta på sig att byta bara för lite peace of mind. 

 

I min värld låter det som bränslebrist och 99 gånger av 100 sitter felen innan motorn. Dessa fel kan  vara nog så bökiga att hitta men fördelen är att de åtminstone är billiga (relativt sett) att fixa. Jag minns inte vad du gjort åt båten på dessa punkter men börja med att se över allt som du har fixat (den kan vara en klämd slang, igensatt avluftning på tanken, dåligt borrat hål i anslutningen till ett bränslefilter samt givetvis tjuvluft eller mer eller mindre vad som helst).

 

Vi har en båt med dubbla D6 där ägaren lät installera nya Racor-filter men nu måste lyfta BB maskin innan varje motorstart för att den luringen drar tjuvluft någonstans i filterinstallationen. Vi hittar fasen inte var – kan till och med vara en dålig gjutning – så nu ska hela filtret bytas. Vad jag menar är att nytt inte alltid är bra och även osannolika fel kan inträffa. Eller snarare kommer att inträffa. 

Allt är bytt fram till matarpumpen nya slangar från rengjord tank nya kopplingar ny matar pump nya avluftningar nya bajo kopplingar nya filter allt är bytt fram till pump. Det är ett fel på pumpen motorn varvar 5500 varv i friläge varvtalsregulatorn slår ej till. Så att det finns nåt vaj med pumpen är redan klarlagt. Vad gäller bränsle fram till pump de har jag full koll på, håller med dig den får inte tillräckligt med bränsle vilket leder till att pumpen ej ger tillräckligt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev hbengtsson:

 

Äh fan vad trist. Man tror ju knappt det är sant! 

 

Men hoppas det är pumpen som är felet och att ni får det löst fort i alla fall. Det är massor med sommar kvar! Den har bara varit ovanligt tidig i år! Hela juli och augusti kommer bli kanon! 

Ja helt rätt bara det att våran semester inte räcker dit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev kossor:

Allt är bytt fram till matarpumpen nya slangar från rengjord tank nya kopplingar ny matar pump nya avluftningar nya bajo kopplingar nya filter allt är bytt fram till pump. Det är ett fel på pumpen motorn varvar 5500 varv i friläge varvtalsregulatorn slår ej till. Så att det finns nåt vaj med pumpen är redan klarlagt. Vad gäller bränsle fram till pump de har jag full koll på, håller med dig den får inte tillräckligt med bränsle vilket leder till att pumpen ej ger tillräckligt. 

Det finns ingen sådan funktion i varvtalsregulatorn i den sortens pump

 

”hög tomgång” ställs in utanför pumpen där stoppet är för reglaget

 

jag får känslan av att vi inte kört pumpen i bänk och såleds är dessa inställningar endast inställda ”på känsla”?

det är vissa detaljer i just reglaget som kan bli annorlunda vid återmontering

 

tror ändå du ska leta felet någon annanstans. 

Bara för att du bytt bränsle slangar och div. Så bör dem inte uteslutas som felkälla

har du kollat så den flärpen/spjället i insuget är ok?

 

 

du skrev tidigare att motorn går bra med kompressorn? 

Det är samma bränslemängd som ska igenom vid överladdning, oavsett om det är turbo eller kompressor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
9 timmar sedan skrev flipperjanne:

Det finns ingen sådan funktion i varvtalsregulatorn i den sortens pump

 

”hög tomgång” ställs in utanför pumpen där stoppet är för reglaget

 

jag får känslan av att vi inte kört pumpen i bänk och såleds är dessa inställningar endast inställda ”på känsla”?

det är vissa detaljer i just reglaget som kan bli annorlunda vid återmontering

 

tror ändå du ska leta felet någon annanstans. 

Bara för att du bytt bränsle slangar och div. Så bör dem inte uteslutas som felkälla

har du kollat så den flärpen/spjället i insuget är ok?

 

 

du skrev tidigare att motorn går bra med kompressorn? 

Det är samma bränslemängd som ska igenom vid överladdning, oavsett om det är turbo eller kompressor

Ledssen men du har totalt missuppfattat det jag skrivit, pumpens varvtalregulator fungerar inte. Han som hjälper mig och har renoverat pumpen har jobbat i sitt yrke i 47 år pensionär idag, jag tror han vet vad han talar om. Jag har inte nämnt hög tomgång någonstans i mina inlägg. Din känsla om ej provkörd i bänk kan jag säga du vet inte vad du pratar om, varvtalsregulatorn stryper bränslet när vikterna slungar mot en pinne inne i huset bränslet stryps då du kan googla dessa pumpar annars så kan jag gärna kopiera reparationshandboken på denna pump och lägga upp här. Min känsla av inlägget du gjort är att du vet tyvärr inte vad du talar om.

DSC_0025.thumb.JPG.63d804472f4080f6454339a54e72fd3f.JPGDSC_0024.thumb.JPG.b1089e5147e87d03edf85837e58e306e.JPG

Redigerad av kossor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2018‎-‎06‎-‎27 vid 01:07 skrev pseudonym:

Köp en segelbåt och njut av tystnaden och få mycket tid på sjön istället. Dessutom billigare och mera miljövänligt. 😉

Tiden på sjön avgörs knappast av typ av båt ...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev kossor:

Ledssen men du har totalt missuppfattat det jag skrivit, pumpens varvtalregulator fungerar inte. Han som hjälper mig och har renoverat pumpen har jobbat i sitt yrke i 47 år pensionär idag, jag tror han vet vad han talar om. Jag har inte nämnt hög tomgång någonstans i mina inlägg. Din känsla om ej provkörd i bänk kan jag säga du vet inte vad du pratar om, varvtalsregulatorn stryper bränslet när vikterna slungar mot en pinne inne i huset bränslet stryps då du kan googla dessa pumpar annars så kan jag gärna kopiera reparationshandboken på denna pump och lägga upp här. Min känsla av inlägget du gjort är att du vet tyvärr inte vad du talar om.

DSC_0025.thumb.JPG.63d804472f4080f6454339a54e72fd3f.JPGDSC_0024.thumb.JPG.b1089e5147e87d03edf85837e58e306e.JPG

Kossor

du måste missförstått mig

jag vill bara väl och tycker det är jättetråkigt att detta hänt, men det väcker ett eget intresse hos mig.

 

jag vet absolut inte hela felförloppet och har bara summerat det du skriver. Därför skulle jag sökt efter fel någon annanstans

 

I sammanhanget kallar man det för låg tomgång och hög tomgång . Siffror enl penta servicebok.

du skrev själv att din hög tomgång är över 5000rpm. 

 

Din pumpmek är säkert jätteduktig. Jag tror dig.  Svårt att hitta såna! 

Pumpen går absolut att ha isär och återmontera. Det har jag själv gjort många gånger. men vissa justeringar där är jättesvåra att få till 100% utan att mäta och justera in det i testbänk.

 

jag hade förr ett samarbete med falkman diesel där vi provkörde pumpar, men dem har tyvärr lagt ner

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
57 minuter sedan skrev flipperjanne:

Kossor

du måste missförstått mig

jag vill bara väl och tycker det är jättetråkigt att detta hänt, men det väcker ett eget intresse hos mig.

 

jag vet absolut inte hela felförloppet och har bara summerat det du skriver. Därför skulle jag sökt efter fel någon annanstans

 

I sammanhanget kallar man det för låg tomgång och hög tomgång . Siffror enl penta servicebok.

du skrev själv att din hög tomgång är över 5000rpm. 

 

Din pumpmek är säkert jätteduktig. Jag tror dig.  Svårt att hitta såna! 

Pumpen går absolut att ha isär och återmontera. Det har jag själv gjort många gånger. men vissa justeringar där är jättesvåra att få till 100% utan att mäta och justera in det i testbänk.

 

jag hade förr ett samarbete med falkman diesel där vi provkörde pumpar, men dem har tyvärr lagt ner

Vi har nog missförstått varandra rejält, är ju alltid svårt med att skriva så allt blir rätt.

1 Pumpen testkörd i bänk helrenoverad alla värden den ger dokumenterade.

 

2 Tomgången på motorn ok 650 varv/ min.

 

3 Rusvarvet i friläge dvs när du varvar med växel ej inkopplad ska vara runt 4200 varv / minut. Sedan ska varvtalsregulatorn, dvs vikterna strypa bränsle tillförseln till pumpen så motorn ej varvar mer.

 

4 Rusvarvet är nu 5500 varv / minut och ännu mer vi kan ej mäta längre då visaren går i botten och motorn varvar ännu mer.

 

5 Vi har då konstaterat att något är fel i pumpen den ska ej låta motorn varva mer än maxvarv 4200 varv/ minut. Detta problem torde också vara åkomman att pumpen ej skickar ut mer bränsle när du gasar fullt med växel i, när kompressorn släpper ska turbon ta över och kalla på mera rökgaser dvs mer bränsle.

 

6 Pumpen ska nu upp mi bänk igen och ses över om den ger lika värden som den var inställd på i vintras, pumpen ska sedan gås igenom för att lokalisera var någonstans felet sitter, kanske kärvande stång till elementen.

 

7 Samtliga bränsleledningar bytta och pressade vps bajo anslutningar har använts, Samtliga filter bytta och är ok, Motorn är otroligt lättstartad räcker med att nudda nyckeln så slår den igång tyder på ett tätt bränslesystem utan luft. Matarpumpen bytt och är ny, bra flöde då du handpumpar till filtren.

 

8 Motorn går otroligt fint tyst och jämnt fantastiskt fin gång efter Berntsens renovering, turbon även den ompackad och renoverad. Men vid 1800 varv märks det att den tröttnar rejält, ingen avgaslukt finns inga svarta moln eller rökpuffar tyder på snål bränsle inblandning. Kompressorn trycksystem är tätt och kollat. Pumpen monterad med klocka och sitter i rätt tändläge. Motorn uppför sig helt ok bra oljetryck ligger på 4-5 kg och på tomgång 2kg tempkurva ok tomgång runt 78 - 80 grader vid belastning 82-84 grader.

 

 

Jag uppfattade inte ditt inlägg som fientligt, men när jag gör något så gör jag det ordentligt och slarvar aldrig, fusk slarv och genvägar är bland det värsta jag vet ochdet leder ofta till senvägar istället, göra jobb två gånger för man slarvat avskyr jag. Jag följer de anvisningar som finns i instruktionsböckerna. Att renovera en pump utan att sätt upp den i en bänk är totalt omdömeslöst samt totalt omöjligt att genomföra då du inte vet värdena efter isärtagningen, det var det inlägget jag reagerade på. Tack för du kom med lite input, men vad gäller pumpens värden och att den varit i bänk de vet jag då jag deltagit i den delen. Hoppas du inte tog illa upp på mitt svar, det var absolut inte meningen att förarga dig flipperjanne. Bara en redogörelse vad jag gjort till ditt inlägg. Kom gärna med förslag var felet sitter och hur jag kommer till rätta med problemet om det inte sitter i pumpen. För finner Tomas inget fel ja då är jag på hal is var börjar jag då. Med vänlig hälsning Peter.

Redigerad av kossor
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2018‎-‎06‎-‎29 vid 19:55 skrev kossor:

Ja idag har vi plockat bort pumpen och kört den till nästa by. Tomas ska kolla över den under helgen. Öppnade pumpen och kollade i den men såg inga fel skräckcenariot är ju om inga fel upptäcks. Sommaren har kommit till sin mitt två veckor till och den vänder till höst får se om det blir något båtåka av i år.😪 Och inte nog med motorjäveln igår när vi skulle köra igång pannan så la den av bortmontering och skickas till hufudstaden för genomgång och reparation, samt att ankarspelet gav upp det har jag dock lagat idag få se hur länge det håller då. Båtjävel säger jag bara trollen dansar på däck och i ruff känns det som aldrig varit med om sånt strul. Sen krocka jag nya bilen i förrgår, med en massa bulor till följd, han som köpte min press och pressar åt mig fick problem, pressen spydde ur sig en valsjävel för 42 000 :- sen föll regnet tungt på allt gräs som var torrt. Just nu är man i ett sånt där f.... stim känns det som. Så jävla less så ja kan spy, ( ursäkta vokabulären ) men just nu är jag skitless.

Kom igen nu,, Juli och Augusti blir 8 hela superfina veckor från idag och framåt, sen en jäkla otur med all annan skit som verkar ligga i olycksmolnet ovan din gård just nu:( men jag lovar molnen kommer att skingras:) Kämpa på

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är som vanligt bara att börja felsöka i ena änden.

kolla upp den pumpen först 

förhoppningsvis är det fel i den?

 

har du fått något svar från pumpkillen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev flipperjanne:

Det är som vanligt bara att börja felsöka i ena änden.

kolla upp den pumpen först 

förhoppningsvis är det fel i den?

 

har du fått något svar från pumpkillen?

Nej hoppas han hör av sig idag. En bra sak inträffade igår iaf och de var att vi fick igång värmepannan i båten som tvärdog i förra veckan. Skönt när nåt man gör funkar.😎

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det inte funkar som förväntat. Speciellt om man gör allt enl. regelboken. Hav tröst, det kommer att bli bra! Det är trots allt en bra motor att bygga på.

Som båtägare får man ha mycket tålamod, en rejäl plånbok och bra fantasi. Om det nu är till nån tröst så är du inte ensam om dylika problem. Har haft bekymmer med min helrenoverade 43:a i flera år. Efter en helrenovering så har jag en kostnad på över 40 tusen, senaste fakturan löd på 22 tusen. Det var inte aukt. VP-verkstad som renoverade, däremot har dom reparerat den efter denna renovering. Börjar närma sig att det börjar bli ok.

I höstas beställde jag ett nytt originalkapell till båten för ca. 25 tusen. All data plus foton skickades med vid beställningen. Skulle montera det nu idagarna. Visade sig att främre kapellet var till en annan modell på Nimbus28:an. Passade alltså inte. Skickade över både gamla och nya främre kapellet och det visade sig att det var helt andra mallar till det jag skulle haft. Nåväl, tillverkaren konstaterade detta att han hade inte den mall som skulle passa.  Var också väldigt tydlig med om att om det var några tveksamheter så fick han höra av sig. Det gjorde han inte och då räknar man med att allt är ok. Han har nu fått beställa ett nytt kapell från Norge med rätt mallar. Tråkiga är att jag får det inte förrän efter semestrarna. Tur att jag behållt det gamla och får hoppas att det håller tills jag får det nya.:D

Man får inte ge upp.......:).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra att det strular.

Roligt att se bilderna på båten. Den ser jättefin ut, men vad hjälper det när den inte funkar...

 

Hoppa, hoppas, hoppas att du får möjlighet att ha någon båtsemester i alla fall.

 

Mackey

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har hämtat pumpen idag testkörd i bänk x flera funkar helt ok. I natt startar resan till Strängnäs vi räknar med att åka vid tolv och vara framme på småtimmarna i morgon bitti. Pumpen ska där monteras och båten sedan i sjön. Nu får vi hålla tummarna att det fungerar.🙄😎

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stort lycka till! Har följt hela tråden i tysthet:-)

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skynda nu och uppdatera så vi får veta hur det går i följetången!=) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev danzo:

skynda nu och uppdatera så vi får veta hur det går i följetången!=) 

Båten i sjön ..….  Uppdatering på g.  🙄 Tror vi funnit felet, men törs inte ropa hej än, Berntsen  Leif och jag tror vi kom på det i tisdags efter sjösättning. Men ja törs inte ta ut nåt i förskott, har trott problemet skulle varit löst ett antal gånger, men nu ser det ut vara nära lösningen. Återkommer efter  fredag när allt är provat. Funkar det så ska Berntsen få bjuda på en cigarr och jag honom på en låda pripps blå 😂😎

  • Gilla 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev kossor:

Funkar det så ska Berntsen få bjuda på en cigarr och jag honom på en låda pripps blå 

Varför Pripps blå? Det är ju ett straff!

Kan han inte få någon god öl istället?

 

Hur som helst, hoppas allt funkar nu.

 

MAckey

  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan skrev Mackey:

Varför Pripps blå? Det är ju ett straff!

Kan han inte få någon god öl istället?

 

Hur som helst, hoppas allt funkar nu.

 

MAckey

Straff !!! Hahaha här i byn så är pripps blå fiiindricka i vanliga fall är det bult som gäller, men till finare middagar och högtidligheter är det pripps som gäller. Man måste ju stödja Sveriges framsida Göteborg. 😂😂🍺

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas du äntligen är i mål!!! Vet hur det är när det krånglar... Fin båt är det och ser fortfarande fram emot en film på när du kör och Kad-en surrar fint i bakgrunden!

Själv dricker jag öl i väntan på att rätt båt ska dyka upp på blocket, men det är fint det med:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...