Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Kalle_AMK

Smuggler 21 Cabin - ombyggd till styrpulpet

Rekommendera Poster

Hej. För mer än 20 år sedan såg jag bider i en annons av en Smuggler 21 Fishing och tyckte den var fantastiskt häftig. Den hade en Mercury 200hk och enligt säljaren hade båten en toppfart på ca 60 knop.

Senare har jag dock tyckt att båtmodellen har dåligt utnyttjade utrymmen ombord med sit långa fördäck och jättelucka i aktern vilket ger en för sin längd kort sittbrunn.

Hur som helst - i januari 2013 såg jag en på ett Smugglerskrov med söndersågad överbyggnad. Efter lite överläggningar hemma sa min fru att hon tyckte att jag skulle köpa båten men inte stressa med bygget. Sagt och gjort. Jag köpte skrovet och började planera.

Finns det intresse så lägger jag upp mina bilder med lite kommentarer till. Båten är nämligen klar nu och jag provkörde med gott resultat igår.

Lägger med lite bilder på objektet jag köpte.

 

post-98501-0-24443000-1443164811_thumb.jpgpost-98501-0-41493100-1443164730_thumb.jpgpost-98501-0-58379300-1443165240_thumb.jpg

 

Som synes är det lite att göra.

 

/Kalle

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spännande. Går i liknande tankar. Ute efter en rejäl styrpulpet som klarar åretrunt bruk. Har du fler bilder?

 

Hej. För mer än 20 år sedan såg jag bider i en annons av en Smuggler 21 Fishing och tyckte den var fantastiskt häftig. Den hade en Mercury 200hk och enligt säljaren hade båten en toppfart på ca 60 knop.

Senare har jag dock tyckt att båtmodellen har dåligt utnyttjade utrymmen ombord med sit långa fördäck och jättelucka i aktern vilket ger en för sin längd kort sittbrunn.

Hur som helst - i januari 2013 såg jag en på ett Smugglerskrov med söndersågad överbyggnad. Efter lite överläggningar hemma sa min fru att hon tyckte att jag skulle köpa båten men inte stressa med bygget. Sagt och gjort. Jag köpte skrovet och började planera.

Finns det intresse så lägger jag upp mina bilder med lite kommentarer till. Båten är nämligen klar nu och jag provkörde med gott resultat igår.

Lägger med lite bilder på objektet jag köpte.

 

attachicon.gifIMG_5603.JPGattachicon.gifIMG_5600.JPGattachicon.gifIMG_5583 kopia.jpg

 

Som synes är det lite att göra.

 

/Kalle

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...