Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Skifferberg

Vår Solö flyttar till skogen

Rekommendera Poster

Hej igen. Nu har vår Solö flyttat ut till landet. Tidigare låg den 3 meter från vatten och nu är det 3 km. Jag tror att hon mår bäst av att vara 3 km från vatten nu för att slippa längta för mycket. Vi ägnade merparten av helgen åt att bygga nytt båthus. Som väl är kunde vi få hjälp med det av min pappa som är timmerman. Nu ser det väldigt proffsigt ut så vi behöver inte skämmas. Tyvärr räckte inte virket till så det blir till att fortsätta med det nästa helg. Ett sambord till fick vi dit men det hann vi inte nita färdigt. Några fler bord ska förhoppningsvis komma på plats den här helgen. Jag rev det ena skottet till ruffen, det som är bakom ratten. Illa, illa....det behöver bli ett nytt, åtminstone delvis. Vi har bestämt att när vi väl fått skrovet klart är det dags att börja med däcket och efter det ska vi ta tag i inredningen. Är det någon mer än vi som tror att vi har att göra det närmaste året som vi har framför oss?? Jag skulle bli jättglad om någon kan maila bilder till mig på inredningen i ruffen och då tänker jag närmast på soffor och dynor. Vi har inga dynor så dom ska jag tillverka själv. Behöver därför bilder så jag kan se hur det ska se ut. Min mailadress är angelica.s@chello.se. Till maringuiden så bifogar jag en bild. Lägger även in lite nya bilder i vårt fotoalbum. Samma inlägg kommer även på vår eget forum på Solöklubbens hemsida men där finns av förklarliga skäl inga bilder ännu men det ska säkert lösa sig så småningom.

post-6019-1394234374,0141_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...