Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
J36i

Ola Ljungberg

Rekommendera Poster

Vi är många som önskar att Ola kommer fram ur dimmorna och tar en rak debatt på ett helt öppet forum som Maringuiden. Ola skapar nya trådar och sedan försvinner han lika kvickt tillbaka in i grottan igen. Han skriver mycket och gärna på stängda Facebook-sidor där han kan vara helt fri från kritiska kommentarer och bara umgås med likasinnade polare.

 

Här är en rak och ärlig uppmaning till Ola att komma ut ur garderoben och ta en debatt om varför han anser att att 0.2-lagen är så hemsk och vidrig som han påstår.

 

Antar inte Ola denna utmaning så tror jag att han inte har mycket att komma med i övrigt heller..... Och då kanske allt stök som Ola skapar runt omkring sig bara är till för att .....just skapa stök och bråk bland politiker, myndigheter och organisationer.

 

Kom igen nu Ola!!!

Redigerad av J36i

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Din önskan kommer nog tyvärr inte uppfyllas då dessa forumtroll är fega o ynkliga stackare

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Troll spricker eller blir förstenade när de kommer ut i solen, när de kommer ut i dagens ljus.

Jag tror inte OL varken vill spricka eller bli förstenad, han vill bara stöka till det.

 

Det blir nog ingen seriös debatt med OL här på MG.

 

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju ge honom ett medlemskap i Länkarna eller AA så kanske han kommer till tals? Blir han tillräckligt provocerad så kanske......?

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om vi skulle lista de frågor som vi skulle vilja ställa till Ola. Kanske vågar han då krypa fram ur vrårna?

Jag kan börja med några frågor:

1. Vad driver dig till att lägga ett så stort personligt engagemang?

2. Vad är den praktiska skillnaden mellan den nya och den gamla lagen?

3. Varför är Sjöfyllerilagens Facebooksgrupp stängd för externa kommentarer? Vill man inte ha en öppenhet och debatt där alla kan komma till tals?

Redigerad av J36i

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem är denne OL?

 

Sjöfylleritråden har jag inte läst, är det bara där han figurerar? Glöm i så fall min fråga.

 

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

No1 stort inkränkande i den personliga friheten!

 

No2 du blir av med körkortet ell får böter om du har mer än 0,2 promille

 

No3 vet ej! Är ej medlem

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är många som önskar att Ola kommer fram ur dimmorna och tar en rak debatt på ett helt öppet forum som Maringuiden. Ola skapar nya trådar och sedan försvinner han lika kvickt tillbaka in i grottan igen. Han skriver mycket och gärna på stängda Facebook-sidor där han kan vara helt fri från kritiska kommentarer och bara umgås med likasinnade polare.

 

Här är en rak och ärlig uppmaning till Ola att komma ut ur garderoben och ta en debatt om varför han anser att att 0.2-lagen är så hemsk och vidrig som han påstår.

 

Antar inte Ola denna utmaning så tror jag att han inte har mycket att komma med i övrigt heller..... Och då kanske allt stök som Ola skapar runt omkring sig bara är till för att .....just skapa stök och bråk bland politiker, myndigheter och organisationer.

 

Kom igen nu Ola!!!

Vad vill du med denna tråd, är det att häckla OL? Eller är du sugen på att få till en lagändring? Vill du ha nolltolerans kanske? Han har kommit ut ur garderoben genom sitt engagemang! Och vilka är "vi"? Har du "j36i" många hemliga vänner här på MG som räds Ola? Jag förstår inte ditt syfte med att öppna ett konto på MG för att väcka Ola. Man kan nästan tro du är en av dom gamla rävarna på forumet bara med ett nytt alias.

//Anders

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att ni är väl elaka.

 

Det är väl bra och respektfullt att personer engagerar sig i det de tycker är rätt oavsett om man delar åsikten eller inte.

 

Har läst flera trådar där den omnämnde genmält mkt. flitigt.

 

Men med tanke på de i många fall "kränkande" (ursäkta det urvattnade ordvalet dock i detta fall riktigt) inlägg från meningsmotståndare så förstår jag varför vederbörande väljer att inte gå i svaromål.

 

Lagen i sig är politisk och har ingen funktion och ej heller något stöd bland majoriteten av båtägare, vilket man kan luras tro när man läser här på MG.

 

 

 

 

 

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Din önskan kommer nog tyvärr inte uppfyllas då dessa forumtroll är fega o ynkliga stackare

Vad är Forumtroll för dig? Här har du en "offentlig person" - eller åtminstone en som i sitt eget namn vågar stå för sina åsikter. Oavsett vad man tycker att personens åsikter är rätt eller fel, så är det knappast ett forumtroll, om man skriver under med sitt namn.

Jag kan inte se att du vågar tala om vem du är, så då kan man fråga sig - vem är det som är forumtroll här?

Mvh Anders Nordgren

  • Gilla 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med baufi.

 

Det är bara patetiskt att läsa inlägg av personer som uppenbarligen inte har kapacitet att förstå vad de själva skriver :P   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Ola L. skal leva ;-)

Inte är han värre en "de flesta" inom SD.

Senaste röstsedlar sa 13+%; någon idag siger 20% + -

 

Men Ola L. tillhör tyvärr samma "skara". Bakom mer eller mindre fejkade nick kan man mena det mesta.................

När "nicket" till tider avslöjas kryper trollet ned i en "skamlig" (?) tystnad..........

 

Världen är "full" av människor som inte tycker det "vi" tycker. Några av dessa kan man aldrig föra en vettig diskussion med......................

 

PS: Varför nämde jag SD?

Redigerad av Oldtimer
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Din önskan kommer nog tyvärr inte uppfyllas då dessa forumtroll är fega o ynkliga stackare

Vad är Forumtroll för dig? Här har du en "offentlig person" - eller åtminstone en som i sitt eget namn vågar stå för sina åsikter. Oavsett vad man tycker att personens åsikter är rätt eller fel, så är det knappast ett forumtroll, om man skriver under med sitt namn.

Jag kan inte se att du vågar tala om vem du är, så då kan man fråga sig - vem är det som är forumtroll här?

Mvh Anders Nordgren

 

Du behöver inte vara orolig

MVH

Peter  Fransson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker man skall skilja på lagen och på kampanjen.

 

Jag har full respekt för ståndpunkten att vara mot lagen. Jag välkomnar att en utvärdering görs.

 

Jag har noll respekt för Ola Ljungbergs kampanj. Han har förstört för hela båtsverige genom att göra frågan politiskt infekterad samt genom att reta upp alla som behöver påverkas för att en utvärdering skall komma till stånd. Ola har under flera år fått väldigt mycket konstruktiv feedback som han inte lyckats göra något vettigt med alls.

 

Det finns trådar där han svarat på sina egna tramserier, men de senaste ca två åren har han i princip bara kört strutsen. Lägger upp en tråd med en länk till sin Marjasin-sida och sedan ner med huvudet i sanden.

 

Hade han haft någon ryggrad hade han svarat på kritiken mot sin kampanj, men det gör han aldrig. Det blir på sin höjd svammel om moralpanik, DDR, PK och åsikter om lagen.

 

Ola är nykterhetsrörelsens "nyttiga idiot" och båtsveriges fiende. I bästa fall kanske den skada han åsamkar gör att vi får en skärpning av lagen så att den gäller 7 knop/7 meter.

 

Det är fullständigt oacceptabelt att Ola fortsätter att påstå att han har ett enat båtsverige bakom sig.

 

Det är ynkligt och fegt att han inte vågar ta debatten i de trådar han lägger upp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ojojoj Här kommer jantelagens riddare fram.

 

Jag tycker det är bra med yttrandefrihet i Sverige och att folk får tycka vad de vill. Åsiktsfrihet heter det.

 

Nej jag tycker inte samma om allt som Ola gör men tycker ändå 0,2 lagen var skit.

Det är väl upp till Ola om han vill svara på era påhopp eller inte.

 

Dock finns det inget mer än 0,2 lagen som väcker större reaktion här på MG. 

Borde egentligen varit något renoverings eller båtbyggarprojekt men icke. 

Ola är störst för er. För mig bara en medmänniska med en egen åsikt.

 

Ha en bra dag och ta gärna en tur ut i friska luften. Sådant stärker själen.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller någon 0,2-lags förespråkare, men jag tycker gott OL kan vara med i debatten de gånger han slänger in ett köttben här på MG.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller någon 0,2-lags förespråkare, men jag tycker gott OL kan vara med i debatten de gånger han slänger in ett köttben här på MG.

 

Mackey

Håller med dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om vi skulle lista de frågor som vi skulle vilja ställa till Ola. Kanske vågar han då krypa fram ur vrårna?

Jag kan börja med några frågor:

1. Vad driver dig till att lägga ett så stort personligt engagemang?

2. Vad är den praktiska skillnaden mellan den nya och den gamla lagen?

3. Varför är Sjöfyllerilagens Facebooksgrupp stängd för externa kommentarer? Vill man inte ha en öppenhet och debatt där alla kan komma till tals?

 

Finns det en ny och gammal lag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det en ny lag, har det ofta funnits en gammal lag.

Men här är det faktiskt annorlunda - den nya lagen är den med 0,2-gräns för snabba och stora båtar, medan den gamla lagen som tidigare gällde alla gäller fortfarande för små och långsamma båtar.

...men det här kan du väl inte ha missat..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, istället kan man ju fundera på hur Webmaster ser på saken, andra forum där jag ibland vekar har ju rätt så effektiva personer som städar, utan att inskränka på yttrandefriheten.

Det finns ju en knapp nedan som heter "Rapportera" vad händer om man trycker på den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Ola L. skal leva ;-)

Inte är han värre en "de flesta" inom SD.

Senaste röstsedlar sa 13+%; någon idag siger 20% + -

 

Men Ola L. tillhör tyvärr samma "skara". Bakom mer eller mindre fejkade nick kan man mena det mesta.................

När "nicket" till tider avslöjas kryper trollet ned i en "skamlig" (?) tystnad..........

 

Världen är "full" av människor som inte tycker det "vi" tycker. Några av dessa kan man aldrig föra en vettig diskussion med......................

 

PS: Varför nämde jag SD?

Det undrar jag också??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här skapas en tråd som uppmanar Ola till en seriös diskussion och den följs ögonblickligen av inlägg som hånar honom. Oavsett vad man tycker om honom så får man själv välja om man vill ha en seriös diskussion eller föredrar pajkastning. Om jag vore Ola så hade jag inte heller gjort något inlägg i denna tråd.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här skapas en tråd som uppmanar Ola till en seriös diskussion och den följs ögonblickligen av inlägg som hånar honom. Oavsett vad man tycker om honom så får man själv välja om man vill ha en seriös diskussion eller föredrar pajkastning. Om jag vore Ola så hade jag inte heller gjort något inlägg i denna tråd.

 

Tråden är över ett år gammal, men visst har du rätt i att det blir pajkastning i de här trådarna. Men det blir ju lite löjeväckande att någon slänger in en "sanning" och sedan försvinner när svar efterfrågas när denne försöker samla opinion för något.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Här skapas en tråd som uppmanar Ola till en seriös diskussion och den följs ögonblickligen av inlägg som hånar honom. Oavsett vad man tycker om honom så får man själv välja om man vill ha en seriös diskussion eller föredrar pajkastning. Om jag vore Ola så hade jag inte heller gjort något inlägg i denna tråd.

Tråden är över ett år gammal, men visst har du rätt i att det blir pajkastning i de här trådarna. Men det blir ju lite löjeväckande att någon slänger in en "sanning" och sedan försvinner när svar efterfrågas när denne försöker samla opinion för något.

En sak är ju att någon person, klon eller troll skriver provocerande inlägg, en annan sak är ju att "alla andra" låter sig provoceras och håller på i all evinnerlighet att svara på inlägget, sedan svara på svaren och kommentera kommentarerna.... Dumheter dödas i detta fall med tystnad.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Här skapas en tråd som uppmanar Ola till en seriös diskussion och den följs ögonblickligen av inlägg som hånar honom. Oavsett vad man tycker om honom så får man själv välja om man vill ha en seriös diskussion eller föredrar pajkastning. Om jag vore Ola så hade jag inte heller gjort något inlägg i denna tråd.

Tråden är över ett år gammal, men visst har du rätt i att det blir pajkastning i de här trådarna. Men det blir ju lite löjeväckande att någon slänger in en "sanning" och sedan försvinner när svar efterfrågas när denne försöker samla opinion för något.

En sak är ju att någon person, klon eller troll skriver provocerande inlägg, en annan sak är ju att "alla andra" låter sig provoceras och håller på i all evinnerlighet att svara på inlägget, sedan svara på svaren och kommentera kommentarerna.... Dumheter dödas i detta fall med tystnad.

 

 

Det jag ser som bekymmersamt i detta fall är att Ola och "Båtfolket" inte bara syns i forumet, utan också relativt ofta syns i media och i direktkontakter med riksdag och regering och där gärna tar på sig rollen att tala för hela båtsverige. Vilket riskerar att ge en skev bild av vad verkligt båtfolk tycker är viktigt och värdefullt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Abbe2. Det hela är långt mer bekymmersamt än att någon skriver provocerande inlägg här på MG. Ola och det s.k. Båtfolket trakasserar myndigheter och politiker med rent trams under förespeglingen att det har båtägarna bakom sig. Man kan ju bara hoppas att det på vissa håll uppmärksammas att 02-kampanjen är ifrågasatt.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Abbe2. Det hela är långt mer bekymmersamt än att någon skriver provocerande inlägg här på MG. Ola och det s.k. Båtfolket trakasserar myndigheter och politiker med rent trams under förespeglingen att det har båtägarna bakom sig. Man kan ju bara hoppas att det på vissa håll uppmärksammas att 02-kampanjen är ifrågasatt.

Det var nu en annan sak, det har jag missat. Iofs inget ovanligt att det förekommer självutnämnda ombudsmän, dessvärre är ju en och annan politiker tillsatt på samma grunder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riro har rätt. Vill man ha en seriös diskussion, debatt eller vad man nu väljer att kalla det så kan man inte själv öppna med diverse invektiv och antaganden om att motparten "inte vågar" eller liknande. Då blir det bara skrik och käftande på sandlådenivå.

 

Som man frågar får man svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riro har rätt. Vill man ha en seriös diskussion, debatt eller vad man nu väljer att kalla det så kan man inte själv öppna med diverse invektiv och antaganden om att motparten "inte vågar" eller liknande. Då blir det bara skrik och käftande på sandlådenivå.

 

Som man frågar får man svar.

Det här är en gammal tråd med en hel del osnyggt innehåll - men om du följer bl a den senaste tråden, den om hur KBV blåser regeringen, så framgår med önskvärd tydlighet att oavsett hur man frågar så kommer inga svar.

Tyvärr.

Istället blir de (vi) som ställer frågor kallade "troll" och "forumförstörare". Är det sedan konstigt att kampanjen mot 0,2-lagen har totalt havererat och kampanjledarna griper efter halmstrån och allt mest liknar en trafikolycka i slow-motion; det är hemskt att se men man kan inte titta bort från eländet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...