Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
sajjen

Bogseringshjälp i Saltholmen/Björlanda Kile

Rekommendera Poster

Nu ger jag upp mina räddningsförsök på den gamla MD7An som sitter i min Johnson 26. Skiten ska ut i vinter.

 

Jag har båten i Yttre Saltholmen, längst in i hamnen som är byggd som en labyrint. Att segla ut känns inte rimligt med mina färdigheter. Har en plats i Björlanda Kile att lägga henne på innan hon ska upp på landbacken där. Att segla in i Björlanda borde gå fint, om det inte blåser ostlig vind.

 

Jag behöver bogsering ur hamnen i Saltholmen och till/från mastkran och till lyftkran i Björlanda. Var vänder jag mig för sånt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna hjälpa, men bor i sthlm så känns lite långt att åka. Det finns ju många båtar i Marinan så någon borde du hitta som kan hjälpa dig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Hamngubbarna" i Saltholmen (Janne o Håkan) haver en "tjänstebåt".

Stryk dom medhårs så kanske dom kan dra dej ut ur hamnen.

Insegling till Björlanda vid tjänlig vind, annars får du vifta med tampen utanför hamnen.:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en gummibåt med motor som jag kan hjälpa till med om du inte får någon annan hjälp. När hade du tänkt dig trippen?

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har försökt fiska runt i bekantskapskretsen efter någon med båt i närheten av Saltholmen, men det verkar som att jag mest bara känner landkrabbor.

 

Om pseudonyms erbjudande kvarstår vore jag väldigt tacksam. Tidpunkten får bli lite beroende av vindarna, vill hålla liv i föroppningen om att segla in i Björlanda. Enligt dagens väderprognos ser det ut som att antingen imorgon, fredag eller lördag skulle funka. När kan du?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...