Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
mikael_matsson

Kontakt till ekolod, hjälp mig identifiera.

Rekommendera Poster

Jag köpte en båt från ett dödsbo där denna kontakt kommer från en givare i fören, monterad i rör. Jag ser ingen märkning på givaren.

Är det ett någon som känner igen kontakten och vet vilket fabrikat eller modeller som passar?

Tackar på förhand /Micke

post-104696-0-13761700-1440625016_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser ut som kontakten på ett snurrande blinklod.

 

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Instämmer, förmodligen någon av Seafarer echo sounder modellerna.

/Claes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontakten förekommer även på lite modernare ekolod.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du råkar inte veta vilka modernare ekolod? Vore ju bekvämt att bara kunna plugga in nåt menar jag. Jag har inga större krav på ekolod, men en sån gammal seafarer echo låter jag nog bli att montera :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Moderna ekolod levereras väl med givare så det är väl inga problem. Däremot kan ju ett begagnat Seafarer pryda sin plats i en äldre välhållen båt som förövrigt är i originalskick. Funktionen på ex.ett Seafarer 700 är det inget fel på,både snurrvisning och digital. Mycket stiligt i exempelvis en 70-tals båt. Skulle gärna haft mitt kvar.

/Claes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du råkar inte veta vilka modernare ekolod? Vore ju bekvämt att bara kunna plugga in nåt menar jag. Jag har inga större krav på ekolod, men en sån gammal seafarer echo låter jag nog bli att montera :)

 

Det är billiga, enklare ekolod som kan ha den kontakten. Men ett äldre, blinkande ekolod utan givare brukar man kunna få väldigt billigt, det brukar fungera bra trots avsaknad av allt lulllull

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...