Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
MackeNo1

Dubbelbotten på Uttern 510?

Rekommendera Poster

Har köpt en Uttern 510 och vill montera detta fäste för bordsben i durken. Antar att det är dubbelbotten och att jag riskfritt kan ta en hålsåg och borra ett lagom stort hål? Men sen är ju frågan också hur stort mellanrummet är i utrymmet under durken, fästet behöver ca 50mm för att gå ner i hålet. Någon som vet om det går eller hur man tar reda på det? Inte så sugen på att chansa...

 

Ska tilläggas att fästet ska monteras ganska långt fram i båten, melllan sittbänkarna.

 

http://www.jula.se/catalog/fritid/bat-och-marin/battillbehor/beslag/faste-650252/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ja, det är "dubbelbotten" i båten. En troligen plastad plywoodskiva som ligger som durk. Du har en gummipropp längst fram mellan bänkarna och två st på sidan i ösbrunnen bak som är till för att tömma utrymmet på vatten. Hur stort utrymmet är under har jag däremot ingen aning om.

 

På mitt bord som jag har fram så har jag ett liknande fäste på bordsdelen. Mot golvet däremot så är det bara en gummi-tott på benet, det står löst mot golvet.

 

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, har matta i båten och hade inte kommit så långt som till att ta bort den än. Mätte genom det främre hålet och där var det knappt 7cm ner till botten, så det bör inte vara några problem att borra hål och montera fästet för bordet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båten blir ju dock mer flatbottnad bakåt...Om det inte skulle gå så har du väl alt. att antingen slipa ner fästet en bit eller att sätta någonslags kloss på ovansidan av durken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...