Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Jonas-a

Hålla dieseln ren?

Rekommendera Poster

Hej!

 

En fundering kring det här med diesel och påväxt mm...

 

Jag tankade fullt (RME-fritt) innan torrsättning i höstas och tillförde då bakteriedödande medel. Denna säsong har motorn gått ytterst lite och endast ut och in ur hamn vid ca 5 tillfällen. Dvs jag kan knappt ha gjort av med några större mängder diesel och kommer inte behöva tanka alls före upptagning.

 

Hur mår diesel som inte förbrukas på en hel säsong. Behöver man tillsätta något trots att man inte tankar?

Har rostfri tank som rengjordes grundligt för ca 2 år sedan och använder alltid filter vid tankning.

 

Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

En fundering kring det här med diesel och påväxt mm...

 

Jag tankade fullt (RME-fritt) innan torrsättning i höstas och tillförde då bakteriedödande medel. Denna säsong har motorn gått ytterst lite och endast ut och in ur hamn vid ca 5 tillfällen. Dvs jag kan knappt ha gjort av med några större mängder diesel och kommer inte behöva tanka alls före upptagning.

 

Hur mår diesel som inte förbrukas på en hel säsong. Behöver man tillsätta något trots att man inte tankar?

Har rostfri tank som rengjordes grundligt för ca 2 år sedan och använder alltid filter vid tankning.

 

Jonas

 

Du kan lugnt låta båten gå i ide sett ur perspektivet för Din fundering. Men både Du och båten blir säkert glada om Ni ses lite nu och då under vintern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...