Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
mikael_matsson

Undervattensten i farled.

Rekommendera Poster

Hej raol

 

Kan inte se någon länk i ditt inlägg.

 

Märkligt om Eniro har med något som inte finns på papperssjökorten.

 

 

Det lilla papperssjökort vi har i vår båt saknar en del saker. Jag upptäckte ett ganska stort fel när jag åkte till Kungshamn för några veckor sen. Det lilla skäret (med en sten markerad strax söder om) mitt i kartbilden som länken leder till, saknades helt på papperskortet. Stenen fanns däremot. Och det var inte så att skalan var sån att det skulle saknas av det skälet.

 

Det gjorde att jag blev tveksam till vilken vik/passage jag egentligen tittade in i, när en så stor sak helt saknades. Eniros sjökort, som ni ser i länken, visar rätt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att Eniro skulle kunna vara mer komplett än papperssjökort är inte märkligt alls. Ponera att Eniro hämtar sin data från ENC/PRIMAR eller S-57 som uppdateras kontinuerligt. Papperskortet har ju ett rättat-till-och-med-datum och allt som tillkommit därefter saknas ju därför.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gällande 933 papperssjökortet är rättat till 26 maj 2015 och enligt UFS finns ingen ytterligare ändring som berör den aktuella frågan.

 

 

Att Eniro skulle kunna vara mer komplett än papperssjökort är inte märkligt alls. Ponera att Eniro hämtar sin data från ENC/PRIMAR eller S-57 som uppdateras kontinuerligt. Papperskortet har ju ett rättat-till-och-med-datum och allt som tillkommit därefter saknas ju därför.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...