Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
crabfish

504 Gateway Time-out

Fråga

Hej 

Får den här ibland. Just nu vid 05:30

 

504 Gateway Time-out

The server didn't respond in time.

 

Lösning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

6 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Byt båt, byt forum och logga in på sailguide.com. ;-)

 

Som de Bohuslänningar både jag och pseudonum är har ju vi ett rått men hjärtligt sätt att uttrycka oss.  :P

 

Det finns ju ett talesätt som säger; "Ve bohusläningar skräpper aldri - ve sier sôm de e" 

 

Men så är det hela tiden med Maringuiden - med krånglet. 

 

Nu på morgonen skrev jag ett långt inlägg med ett par bilder och när jag postade det fick jag just det svaret. Denna gången hade ändå inlägget publicerats. Ibland blir det tre lika inlägg i rad. Ibland försvinner allt som man lagt ner stor möda på att skriva med bilder och länkar mm helt. Efter det kommer man ihåg att ta en kopia på det man skriver - ett tag.

 

MarinGuiden har blivit betydligt mycket svajigare och känsligare sen de bytte till en modernare plattform.

 

En liten glädjande detalj i sammanhanget är att man ändå får en liten känsla att allt gammalt är inte skräp - även om det ofta känns så. Själv känner jag mig som den gamle fiskargubben i sången; "Ungön från Kärringön", även om det är betydligt bättre idag än när jag träffade pseudonym IRL sist.

 

Sen kan jag inte annat än hålla med pseudonym - köp dig en riktig båt. Pseudonym har faktiskt en till salu.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

och så fick jag det här felmeddelandet när jag postade förra inlägger.

 

post-106994-0-21409000-1439183076_thumb.jpg

 

Denna gången blev det i alla fall inte trippelpostning som det ofta blir.

 

Anledningen till meddelandet - kan det va kontaktstust på mitt tangentbord.  :unsure:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

och så fick jag det här felmeddelandet när jag postade förra inlägger.

 

attachicon.gifMeddelande.JPG

 

Denna gången blev det i alla fall inte trippelpostning som det ofta blir.

 

Anledningen till meddelandet - kan det va kontaktstust på mitt tangentbord.  :unsure:

Den där kommer av att vi har aktiverat "flooding control". Man får inte posta flera inlägg på kort tid. I dagsläget är det inställt på 10 sekunder. Så det är nog en browsergrej som gör att det postas flera gånger på ett tryck. Det kan hända och händer oftast (alltid) mig med FireFox. Men om man är riktigt snabb så kan man nog trigga den :-D

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hej 

Får den här ibland. Just nu vid 05:30

 

504 Gateway Time-out

The server didn't respond in time.

 

Lösning?

Inget exakt och bra svar men gissar på att det är underhållsrutiner som körs och segar ner databaserna. Skall se över det och kolla om det går att sprida ut under längre tid. Anledningen att det körs vid 05.00 till 06.00 är att det är mindre aktivitet då.

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

 

Hej 

Får den här ibland. Just nu vid 05:30

 

504 Gateway Time-out

The server didn't respond in time.

 

Lösning?

Inget exakt och bra svar men gissar på att det är underhållsrutiner som körs och segar ner databaserna. Skall se över det och kolla om det går att sprida ut under längre tid. Anledningen att det körs vid 05.00 till 06.00 är att det är mindre aktivitet då.

 

//stavhammar

 

 

Det var ju en dum tid - det är ju den enda tiden på dygnet jag är riktigt pigg.

 

Lägg det mellan 23.00 till 01.00 - då orkar väl inte en enda mänska vara vaken - i alla fall inte jag.  :ph34r:  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...