Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Crosswave

Vad tycker ni om Buster?

Rekommendera Poster

Hej

Jo Xen väger 480, motorn 145, och med 70L bensin så är den nog relativt baktung, fortfarande supernöjd med motorn, en Honda eller Yamaha 4 takt hade belastat aktern med 30-40kg till mindre vrid. Ingen bra kombination. Men i lugnare sjö så är det en trevlig båt, men man får glasfiberbåtar som har bättre sjöegenskaper betydligt billigare. Tänker på att vår kostade 23000 € med motor när man får en fullutrustad Bayliner 175 för 16500 €

Vi har en Linder 410 (årsmodell 2001 tror jag) också med en elektrisk motor(Torqeedo 801) Är trevlig på kortare turer och för fiske. Skaffade den för att Yamahan var i luften om man var ensam och gick till fören, inte bra för vattenpumpen. Båten är lätt att hantera men en aning rank för min smak och sen så blir man blå i baken av sätena, inte bra.Funderar på att riva loss dom och sätta ngt annat istället. Nån som har tips? Men int buktar den in i vågor, men jagkör den som sagt bara lugna dagar.



Senast ändrad av Mark77 | 10 augusti 2008 | 13:12

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig köpa en sån för så dyra pengar som man inte ens kan få sej en kopp kaffe i NEVER.Dessutom jävligt ful.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så vad har du för båt själv? Hur många Bustrar har du åkt i eller ägt? Utseendet spelar ingen roll för mig när det gäller båtar, använder den int för att framhäva min personlighet eller ngt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag känner till svenska båtmarknaden endast vad denna diskussionsspalt har öppnat. Men på tal om aluminiumbåtar, känner ni till Faster. Min åsikt är att den är ännu bättre än Buster. Jag försöker lägga till en länk av modellerna, klicka typen så öppnas större bild.

http://www.faster.fi/index.php?k=8302

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

var på en båtmässa idag. Såg på Fasters båtar, men dom är verkligen grovt tillyxade, ser ut som hembyggen. Silver är då bättre. Men kollade även på den nya XXL och den är ganska tuff måste jag säga. En Evinrude E-Tec 150 HO sku sitta bra på den :D



Senast ändrad av Mark77 | 21 augusti 2008 | 20:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...