Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
FJS78

Dynor....

Rekommendera Poster

Undrar om ngn kan tipsa om vart man kan få tag på en dynsats till en Maxi 77? Antingen nytt eller beg...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du i desperat behov!?

 

Skall du ha nya dynor blir det ju till nästa sommar.

 

I samband med renovering av förpiken på min gamla motorseglare, skulle jag även ha nya dynor. Det drog ut på tiden och de gamla var olidligt dåliga.

 

Köpte två ganska bra skummgummimadrasser på Jytsk och skar/sågade till dem. Sydde om överdraget så att det passade till den  nya formen någorlunda. Detta som ett rent provisorium.

 

Det blev så skapligt att det nog inte blir några nya madrasser i förpiken under min tid.  :)  :wacko:

 

Fast det blir ju en väldig skillnad på proffssydda dynor- även priset.  :)  :(

 

http://thallatha.blogspot.se/2012/06/nya-madrasser-i-forpiken.html

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Postad (redigerade)

figur skurna dynor  http://skumplastboden.com/

 

 

Klädseln kan du väl sy själv, vill man gör det enkelt och billigt syr man klädslen som en enkel påse med 15 -20 cm extra på längd och sen viker in detta extra ungefär som kuddöverdrag är sydda på detta sätt blir de lätt avtagbara för tvätt och du slipper krånglande blixtlås mm.  

post-67245-0-97343300-1436946527_thumb.jpg

 

 

Hittade förra veckan en 8 meters stuv bit på secondhandaffären för 160:- med samma tyg som Badankans  klädsel var uppsydd av, tänkte det kunde vara fräschare med nysytt än gammalt slitet och några timmar senare var allt bytt på de 5 dynorna som bildar 2x2m sängen fram i Badankan.

 

post-67245-0-97113700-1436948509_thumb.jpg

Redigerad av Gäst

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...