Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
FJS78

Roder till Maxi 77

Rekommendera Poster

Söker ett roder till en Maxi 77, antingen beg eller en "ritning" för att kunna bygga ett eget...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag söker en rorkult till maxi77

Bilden under. 4,9mm mellan

9rorkult3.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske 49 mm? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just rorkulten är inte skitsvår att tillverka själv. Hade det varit min båt hade jag lamell-limmat ribbor furu och ek med PU-lim och sedan slipat och filat till den, och avslutat med lack. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter vettigt. Jag skall kolla med kunnig vän. Jag är inte så bra på detta tror jag men tusen tack för tipset. 

UNDINE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Peter, Maxi 77's rorkult har en rak och enkel form, så med en bra cirkelsåg bör det gå fint. Jag tillverkade (fick lite hjälp) en ny rorkult till vår Maxi Magic ifjol som i stort har samma form men med lite mer detaljer i designen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-04-03 vid 11:13 skrev undine:

Det låter vettigt. Jag skall kolla med kunnig vän. Jag är inte så bra på detta tror jag men tusen tack för tipset. 

UNDINE

Då kan du bli 😉

Det känns extra tillfredsställande när man "gått iland" med något nytt som man inte gjort innan. Och detta känns som ett ganska ofarligt och enkelt projekt att ge sig på. Man är ofta duktigare än man tror, bara man vågar, frågar och planerar sitt projekt. Och låter det ta tid !

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...