Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Barret

Para ihop fjärrkontroll med ankarspel

Rekommendera Poster

Min fjärrkontroll har tappat kontakten med ankarspelets sändare och jag har ingen instruktionsbok. Efter vinteruppläggningen har detta inte funkat och jag har fått använda de fasta knapparna istället. Inget större omak men det hade ju varit bra att få även fjärren att funka. (och ja, jag har satt i nytt batteri) Misstänker att det är någon slags kombo av knapptryckningar som ska göras men vilken är det i så fall? Bifogar en bild på fjärren. Om någon vet hur man gör vore det toppen.

 

 

post-105118-0-97875200-1436730335_thumb.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skall först trycka på grön knapp på fjärren och då skall den lilla lysdioden under gul knapp på den fasta knappsatsen lysa. När du sedan trycker på den röda knappen på fjärren skall ankaret frigöras.

 

Satt du in det nya batteriet i fjärren rätt? Har du kollat att knapparna i fjärren fungerar och inte har fastnat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skall först trycka på grön knapp på fjärren och då skall den lilla lysdioden under gul knapp på den fasta knappsatsen lysa. När du sedan trycker på den röda knappen på fjärren skall ankaret frigöras.

 

Satt du in det nya batteriet i fjärren rätt? Har du kollat att knapparna i fjärren fungerar och inte har fastnat?

Ja batteriet sitter som det ska, det är jag hundra på. 

Ska kolla den där knappkombinationen du beskrev när jag kommer ner i båten idag. Tack så länge.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om fjärren tappat "parningen" så måste du nog ha tag på manualen. Oftast är det så att någon knapp på på mottagaren ska tryckas, därefter ska någon knapp på fjärren tryckas inom en viss tid. Men det är som sagt olika för olika system.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har samma problem men med bogen. Har också Engbo men inte exakt samma som dig. Skickar dock min instruktion ifall det skulle kunna fungera. Skadar ju kanske inte att prova. :)

post-103910-0-06159100-1436784806_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack alla för svar! Särskilt den inscannade manualen tror jag kan vara till stor hjälp. En oplanerad resa kom dock emellan och jag har inte hunnit testa detta än. Men tusen tack till er som tog er tid att leta och komma med bra tips.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...