Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Florina

Nu skall KBV gör ny TV såpa mellan 15 och 19 juli

Rekommendera Poster

Jag hoppas att man koncentrerar sig på att intervjua de skötsamma som älskar skärgården men det är väl inte något skop så det blir säkert dålig TV. 

Är det en ny såpa som gäller trafiken från Sandhamn till Stavsnäs så är det inte någon snitt på båtägare men det kommer säkert inte fram.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Ola Ljungberg skryter på fb om att han inte sjösatt (f.d. hustruns) båt i år pga lagen. Vore väl käckt om dom pratade med honom så att han, som ett exempel på de skötsamma, äntligen får komma till tals

Redigerad av ArneRadar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ola Ljungberg skryter på fb om att han inte sjösatt (f.d. hustruns) båt i år pga lagen. Vore väl käckt om dom pratade med honom så att han, som ett exempel på de skötsamma, äntligen får komma till tals

Har han missköt sig på något viss?

Han representerar säkert mer människor än mupparna från Sandhamn!

Men det kommer säkert bli dålig TV av detta för man gillar att se andra människors åtlöje.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Ola Ljungberg skryter på fb om att han inte sjösatt (f.d. hustruns) båt i år pga lagen. Vore väl käckt om dom pratade med honom så att han, som ett exempel på de skötsamma, äntligen får komma till tals

Har han missköt sig på något viss?

Han representerar säkert mer människor än mupparna från Sandhamn!

Men det kommer säkert bli dålig TV av detta för man gillar att se andra människors åtlöje.

Han har framförallt gått nykterhetsrörelsens ärenden genom sin klåparmässiga och kontraproduktiva kampanj, så om det nu är så att KBV gillar 02-lagen ser de nog i hemlighet Ljungbergarn som deras främsta propagandist. Kunde ju bli ett roligt möte i rutan kanske. Den "nyttiga idioten" som inte förstår vems ärenden han går.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska de visa media hur duktiga de är som jagar svenssons som har druckit ett par öl igen? Trams och inger 0 förtroende. Läste senast för några veckor sedan att i princip alla som omkommer till sjöss och druckit haft över 1 promille. Vilket alltid varit olagligt och 0,2 lagen är alltså helt onödig även om vissa vägrar inse det. Ville man sänka så kanske möjligen 0,5 hade kunnat vara accepterat. 0,2 är helt verklighetsfrämmande och jag skiter högaktningsfullt i den lagen.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Noterar att nör KBV o Polisen gjorde blåsprov i Karlstad förra helgen var 3 av60 båförare lver0,2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Ola Ljungberg skryter på fb om att han inte sjösatt (f.d. hustruns) båt i år pga lagen. Vore väl käckt om dom pratade med honom så att han, som ett exempel på de skötsamma, äntligen får komma till tals

 

Men om han inte längre har någon båt i sjön, så är väl han inte längre heller berörd av lagen och borde då låta bli att uttala sig om den? Kritikerna till lagen har i alla fall framfört sådana argument mot politikerna som stiftade den.

Redigerad av Abbe2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Ola Ljungberg skryter på fb om att han inte sjösatt (f.d. hustruns) båt i år pga lagen. Vore väl käckt om dom pratade med honom så att han, som ett exempel på de skötsamma, äntligen får komma till tals

Men om han inte längre har någon båt i sjön, så är väl han inte längre heller berörd av lagen och borde då låta bli att uttala sig om den? Kritikerna till lagen har i alla fall framfört sådana argument mot politikerna som stiftade den.

Exakt, landkrabbor har ju ingen rätt till åsikt i frågan ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det är precis som på land att folk inte ens kan köra sina fordon nyktra...

 

0,2 promille är inte det egentliga problemet. Har man sjövett sitter det i även vid 0,5 som är mitt och många andras mer realistiska nivåförslag.

 

Problemet enligt mig är att folk saknar både kunnande och omdömme. Man vill åka båt, men saknar sjövett. Att sakna erfarenhet är inte ett problem om man är ödmjuk, men de nya "båtmänniskorna" köper en båt och kör igång utan eftertanke.

 

Istället för att ta reda på hur man gör, tänker man "hur svårt kan det vara" och tar med sig en platta öl. Omdömet som saknades nykter, finns inte heller påverkad och olyckorna ökar såklart.

 

Det är avsaknad av omdömme, inte alkohol i spannet 0,2-0,5 som ger olyckorna enligt mig.

 

Kustbevakarna får gärna visa mer exempel på moraliskt förfall. De som lagförs i det programmet hade nog alla kunnat dömmas även med gamla lagen...

Redigerad av Mange249

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska de visa media hur duktiga de är som jagar svenssons som har druckit ett par öl igen? Trams och inger 0 förtroende. Läste senast för några veckor sedan att i princip alla som omkommer till sjöss och druckit haft över 1 promille. Vilket alltid varit olagligt och 0,2 lagen är alltså helt onödig även om vissa vägrar inse det. Ville man sänka så kanske möjligen 0,5 hade kunnat vara accepterat. 0,2 är helt verklighetsfrämmande och jag skiter högaktningsfullt i den lagen.

Du kan inte vara speciellt gammal, om du säger att det alltid varit olagligt att ha över 1 promille på sjön. Lagen om just en promille kom 1994 om jag inte minns helt fel. Före 94 åkte du dit om du hade orsakat en olycka, och olyckan berodde på att du druckit. Jag blev själv hembogserad två gånger. 1gg av KB, och en gång av sjöpolisen i min ungdomsdagar. När jag var så full att jag knappt kunde stå. Ena gången kom jag inte ens ihåg vart båten låg dagen efter. Helt utan påföljd. Dom bad inte ens om att få se legitimation. Tillbaka till dom reglerna vill inte jag, och det tror jag inte du vill heller. Men så såg det ut före 1994. Så att det alltid varit olagligt med över 1 promille stämmer inte alls.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att man koncentrerar sig på att intervjua de skötsamma som älskar skärgården men det är väl inte något skop så det blir säkert dålig TV.

Är det en ny såpa som gäller trafiken från Sandhamn till Stavsnäs så är det inte någon snitt på båtägare men det kommer säkert inte fram.

Det mesta som sänds på TV numera som omfattar "normala" människor säljer bättre om det är förnedringstv, där man hänger ut och mobbar andra människor. Att då tro att en myndighetsutövande organisation kan göra bra tv som fångar tittarnas intresse är lätt att förstå hur dåligt det än är för individen som drabbas. Man vill nog statuera exempel på hur det går om man inte sköter sig skulle jag tro, det brukar vara så.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Ola Ljungberg skryter på fb om att han inte sjösatt (f.d. hustruns) båt i år pga lagen. Vore väl käckt om dom pratade med honom så att han, som ett exempel på de skötsamma, äntligen får komma till tals

Men om han inte längre har någon båt i sjön, så är väl han inte längre heller berörd av lagen och borde då låta bli att uttala sig om den? Kritikerna till lagen har i alla fall framfört sådana argument mot politikerna som stiftade den.

Exakt, landkrabbor har ju ingen rätt till åsikt i frågan ;-)

 

 

Och nu har även Ulf Parde, en annan flitig debattör på Facebook, gått ut med att han inte heller har någon båt. Frågan är vad som egentligen driver deras engagemang, om de nu inte färdas på vattnet och berörs av lagen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Ola Ljungberg skryter på fb om att han inte sjösatt (f.d. hustruns) båt i år pga lagen. Vore väl käckt om dom pratade med honom så att han, som ett exempel på de skötsamma, äntligen får komma till tals

Men om han inte längre har någon båt i sjön, så är väl han inte längre heller berörd av lagen och borde då låta bli att uttala sig om den? Kritikerna till lagen har i alla fall framfört sådana argument mot politikerna som stiftade den.
Exakt, landkrabbor har ju ingen rätt till åsikt i frågan ;-)

Och nu har även Ulf Parde, en annan flitig debattör på Facebook, gått ut med att han inte heller har någon båt. Frågan är vad som egentligen driver deras engagemang, om de nu inte färdas på vattnet och berörs av lagen.

Flera av de mest aktiva debattörerna rapporterar in vittnesmål om heltomma farleder. Om vi inte har någon fritidssjöfart längre så gör väl lagen varken från eller till? Ingen blir ju drabbad av denna "drakoniska" kränkning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De hade ju haft båtar om man inte behövde vara nykter i dem (blä!) när man framför dem fattaru väl..? ;-)

Det är ju som de skriver - INGEN vill ju ha båt längre pga 0,2-lagen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De hade ju haft båtar om man inte behövde vara nykter i dem (blä!) när man framför dem fattaru väl..? ;-)

Det är ju som de skriver - INGEN vill ju ha båt längre pga 0,2-lagen.

Vi som inte fattar kommer alltså att kunna få såna där magiska upplevelser när man ligger ensam i favoritnaturhamnen framöver? Himla fiffig lag måste jag säga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det verkar vara ett världsproblem 0,5 för alla på sjön så borde det vara löst. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...