Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Vill bara informera om att http://www.batramper.se har fått sig ett lyft.
Den största förändringen är ett snyggare utséende samt möjligheten att lägga upp bilder på ramperna. 

Jag har skrivit om systemet totalt för att passa bättre med kommande funktionalitet så det kan eventuellt finnas någon liten bugg. Är evigt tacksam om ni kontaktar mig angående eventuella buggar. 

Och i vanlig ordning; Vet ni om några ramper som inte finns med i registret så lägg gärna till dom. Behöver någon ramp uppdateras? Säg till.

Hälsningar,
Magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tog en titt på sidan och försökte lägga till en ramp, går det inte att klicka på kartan och välja?

Bra initiativ, du kanske skulle samarbeta lite med Marcus Rejås (Nick Rejas) här på maringuiden, som har satt ihop sidan www.marinwiki.se. Även där kan man få in båtramper skulle jag tro...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att lägga till en ramp så behöver du dra markören dit rampen är. Det är kanske inte helt optimalt. 

Borde kanske göra som så att markören hamnar där man klickar istället.

 

Ja ett samarbete hade kanske inte hade varit helt dumt. Han har en hel del på sin karta som jag börjat implementera på min lokala kopia av båtramper.se. Är ju dumt att uppfinna hjulet på nytt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ingen markör att flytta men råkade dubbelklicka på kartan, då kom det upp en ramp, någonstans i Norrland, jag hade tänkt mig Småland. Så jag dubbelklickade igen där jag ville ha rampen och fyllde i vad jag kunde, rampen hamnade ändå i Norrland någonstans...

 

Försökte igen med liknande resultat och avbröt, ville inte fylla Norrland med falska båtramper, folk får ju åka långa sträckor däruppe ändå :-)

 

Jag antar att du menar att man skall dra i ikonen på kartan? Drar jag i den följer kartan med. Jag kör Firefox.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skrev om kartan för en halvtimme sen. Nu fungerar den så att där du klickar, där hamnar markören. Skall skriva en kort instruktion på sidan för det är kanske inte glasklart hur man ska göra.

 

Fungerar även bra i firefox.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte för mig.

Jag tänker mig att fälten för position skall ändras när man klickar? För mig händer det ingenting och nu när jag testade hamnade rampen åter igen i Norrland. (Lat 63, long 17 antar jag, det är förifyllt)

 

Nedan bild visar var jag lägger till rampen samt hur det ser ut i formuläret.

 

Jag kan inte heller redigera positionen manuellt, det går inte att skriva i fälten.

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt. Hade glömt koden som uppdaterar positionsfälten när jag ändrade funktionaliteten bakom markören.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget att be om ursäkt för, skulle jag ursäkta mig varje gång jag skriver en bugg i en kod skulle jag bli hes :-)

 

I förra veckan satt jag och letade båtramper här i närheten och började googla, din sida kom upp högt upp så jag var inne och tittade på den. Det var ju lite roligt att du skrev här efter det.

 

Ännu roligare vore det om fler lade upp ramper så man kan hitta.

 

Säg till när jag skall testa igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara att köra. Det var bara två kodrader jag hade glömt att flytta med. :)

Ska ge sidan en översyn sen så fort jag kommer hem. Finns säkert en hel del småfixar kvar att göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjusigt!

 

Nu finns Fängen/Sandsjön med på kartan :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skarholmen kan uppdateras enligt följande:

 

Pris Gratis Bom Ja Nej Underlag Okänt Asfalt, betong Parkering Nej Ja

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även marinwiki.se har båtramper.

 

Nu kan ni sno ramper av varandra...

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul med marinwiki, den ska jag använda !

 

Tips, för att få lite mera båt känsla kanske man skulle använda sjökort som "overlay" karta, vet inte om eniro har API, men jag gissar att openseamap skulle kunna användas.

 

MVH /Jim

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...