Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
slaffe

Byta packningar i impellerhus

Rekommendera Poster

Hallå! Vad är erat tips på lim eller dyligt för att få mina nya packningar i mitt impellerhus till en Johnson 90 hp -88 att ligga still vid montering? Ska jag limma fast dem lite försiktigt eller hur brukar ni göra?

 

Bör jag limma eller använda något fett på papp-packningen under den rostfria plattan i botten av huset?

Det jag är mest orolig över är den stora o-ringen som ska täta mellan plattan och hus-kåpan över impellern.. Finns bara spår för packningen några centimeter..

 

Tacksam för svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar undvika att limma packningar, beroende på att det sparar arbete nästa gång det ska dit en ny.

Bruka lägga lite fett på som håller packningen på plats under monteringen.

 

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

finns ett bra medel som du stryker på tunt ,heter form a gasket,tätar o hårdnar inte ,finns hos tex mekonomen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå! Vad är erat tips på lim eller dyligt för att få mina nya packningar i mitt impellerhus till en Johnson 90 hp -88 att ligga still vid montering? Ska jag limma fast dem lite försiktigt eller hur brukar ni göra?

 

Bör jag limma eller använda något fett på papp-packningen under den rostfria plattan i botten av huset?

Det jag är mest orolig över är den stora o-ringen som ska täta mellan plattan och hus-kåpan över impellern.. Finns bara spår för packningen några centimeter..

 

Tacksam för svar!

Jag brukar ta lite fett som gör att packningen ligger still

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...